کد خبر: 200485 - تاریخ: یکشنبه، 19 آوریل 2020 - 09:16

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خبر داد

اتصال ۱۶۵۳ مدارس روستایی گیلان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: ۱۶۵۳ مدرسه در سطح روستاهای گیلان تا پایان خرداد ماه سال‌جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

به گزارش خوبان، فرزاد توکلی  در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان، اظهار کرد: براساس رتبه بندی شاخص‌های ارتباطی ضریب نفوذ ADSL در کشور ۱۰.۵۶ درصد است اما ضریب نفوذ آن در استان گیلان ۱۲.۴۱ درصد است که در جایگاه نهم کشور قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت همراه در استان ۸۰.۱۲ درصد است، افزود: در بخش اتصال در استان مشکلی وجود ندارد.  در تمام شهرهای استان پوشش ۳G و ۴G وجود دارد ولی در برخی از روستاها هنوز دسترسی وجود ندارد.

توکلی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های ارتباطات با آموزش و پرورش مبنی بر اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات، گفت: ۱۶۵۳ مدرسه در سطح روستاهای گیلان تا پایان خرداد ماه سال‌جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند، در فاز نخست مدارس ۱۴۹۰ روستا و در فاز دوم مدارس ۱۶۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند. تاکنون ۳۰۰ مدرسه از این سرویس برخوردار شده‌اند.

وی اضافه کرد: به موجب این تفاهم‌نامه مدارس روستایی به مدت دو سال ماهانه از ۳۰ گیگ اینترنت رایگان با پهنای باند دو گیگابایت بر ثانیه بهره‌مند می‌شوند، اگر مدرسه‌ای تجهیزات نداشته باشد تجهیزات لازم توسط وزارت ارتباطات به صورت رایگان تامین می‌شود. برای مناطقی هم که سرویس ADSL وجود ندارد مودم‌های داخلی تولید می‌شود تا قدمی در راستای کاهش شکاف دیجیتالی برداشته شود.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads