کد خبر: 200421 - تاریخ: دوشنبه، 20 آوریل 2020 - 17:44

گزارش /

بخشش اجاره بها توسط بعضی از مالک مغازه ها در بخش های خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء در شرایط کرونایی

حدود سه ماه ایست که مهمانی ناخوانده وارد کشور شده و کام بسیاری از هموطنانمان را تلخ کرده است، ویروسی به نام کرونا؛ در کنار تمام اتفاقات تلخی که به همراه داشته اما موج بزرگی از مهربانی، همبستگی و همدلی مردم در مقابله با این ویروس را راه انداخته است.

به گزارش خوبان خبر؛ حدود سه ماه ایست که مهمانی ناخوانده وارد کشور شده و کام بسیاری از هموطنانمان را تلخ کرده است، ویروسی به نام کرونا؛ در کنار تمام اتفاقات تلخی که به همراه داشته اما موج بزرگی از مهربانی، همبستگی و همدلی مردم در مقابله با این ویروس را راه انداخته است.

کرونا، ویروسی که بحث داغ مردم دنیا شده و افراد بسیاری را در کشورهای مختلف درگیر خود کرده است،ویروسی که حال به یک غول کشنده و ترسناک در اذهان عمومی تبدیل شده و بیماری‌های بسیاری چون وسواس، دلهره و هراس را نیز به خود گره زده است.

اما در شرایطی که شیوع بیماری کرونا بر فعالیت برخی بازاریان و اصناف تاثیر منفی گذاشته و بازار آنها را کساد کرده است، چندین مالک خمامی با پیوستن به پویش بخشیدن اجاره‌ بهای ملک، اجاره‌ بهای اسفند۹۸ یا فروردین ۹۹ و یا هر۲ ماه را به مستاجران خود بخشیدند.

علی یکی از مالکان نوع دوست است خمامی که در گفتگو در خبرنگار خوبان خبر،گفته شیوع ویروس کرونا و مسائل و مشکلات اقتصادی پیش آمده ناشی از این موضوع موجب شد تا کرایه ماه های اسفند و فروردین را برای مستأجرانم ببخشم.

وی هدف از این کار خدا پسندانه را کمک به متصدیان واحدهای صنفی در این شرایط و سلامتی جامعه عنوان کرد و مهمترین دارایی خود را دعای خیر مردم دانست.

محمد مالک یک از مغازه دار خشکبیجاری است که اجاره واحد تجاری خود را برای مدت یک ماه به مستأجران بخشیده تا با این کار شرایط را برای کسبه تسهیل کند.

وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در این شرایط همه باید به یکدیگر کمک کنیم، من در طول عمرم چنین وضعیتی را تجربه نکرده بودم این بیماری دنیا را بر هم ریخته و اقتصاد دنیا را تحت تأثیر قرار داده است .

یک مالکن خیر خشکبیجاری ، افزود : امیدوارم که هرچه زودتر این بیماری ریشه‌کن شود ما هم دوباره اجاره گرفتن را از سر می‌گیرم اما اگر خدای نکرده همچنان شاهد بی‌رونقی بازار باشیم باز هم باید با مستأجران راه بیاییم، خدا را خوش نمی‌آید آنها کار نکنند و اجاره بپردازند خودم هم راضی نیستم.

افضل دهداری یکی از معتمدین و مالک مغازه در بخشلشت نشاء  است که در این شرایط به فکر همشهریان خود بود و  کرایه واحد تجاری‌ خود را به مستاجرانش بخشیده است.

وی گفت: باتوجه به وضعیت  موجود که در این شرایط منبعی برای کسب درآمد ندارند  هرکدام از ما باید کاری برای آنان انجام دهیم.

این مالکان تنها بخشی از سیل عظیم مهربانی مردمان دیار مردان سخت کوش و مهربان  بخش های خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء است که به درستی در زمانی که همنوعانشان دچار مشکل هستند پای کار آمده و با برداشتن گامی مهم در کنترل این ویروس یاریگر جامعه شده اند. 

انتهای پیام ۱۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads