کد خبر: 200368 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 آوریل 2020 - 17:33

استاندار گیلان ؛

فراهم آوردن بسترهای لازم جهت رفاه زائرین اربعین/ رزمایش مواسات همدلی و همنوایی با نیازمند است

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ایجاد بسترهای لازم به منظور حضور زائران در تجمع اربعین حسینی همکاری همه مسئولان را می‎طلبد، ادامه داد: تمهیدات لازم به منظور ایجاد بسترهای لازم خدماتی تشرف زائران پیش از عبور از مرزهای استان و پس از ورود به عراق در دستور کار ستاد اربعین قرار دارد.

به گزارش خوبان، استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ایجاد بسترهای لازم به منظور حضور زائران در تجمع اربعین حسینی همکاری همه مسئولان را می‎طلبد، ادامه داد: تمهیدات لازم به منظور ایجاد بسترهای لازم خدماتی تشرف زائران پیش از عبور از مرزهای استان و پس از ورود به عراق در دستور کار ستاد اربعین قرار دارد.

ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد اربعین که در سالن غدیر استانداری برگزار شد اربعین را یکی از نمادهای مهم در راستای فرهنگ آزادگی و تاکید بر سیره ائمه دانست و افزود: اربعین امروز ابعاد گسترده ای پیدا کرده و هر سال هم گسترده‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ اربعین برای مقابله با جنگ نرم دشمنان تصریح کرد: با تمام کارهای تبلیغی و ترویجی صورت گرفته در حوزه اربعین، امروزه نیازمند تبلیغ و ترویج بیشتر این فرهنگ برای نسل جوان هستیم زیرا فرهنگ غربی که از رهگذر فرا وعده های متنوع رسانه ای که ماحصل جنگ نرم است برای تغییر افکار و عقاید جوانان می‌گذرد.

استاندار گیلان با قدردانی از حرکت های جهادی آحاد مردم، اعضای ستاد اربعین و موکب ها برای تقویت وحدت و همدلی در سنوات گذشته برپایی مراسم اربعین یادآور شد: گیلان در ارزیابی های سال گذشته ستاد اربعین از جمله استان های خوبی بود که توانست تمام اهداف را محقق کند.

زارع با بیان اینکه اقدامات فرهنگی مناسبی در راستای اربعین صورت گرفته است، اضافه کرد: برای تاثیرگذاری عمیق تر اربعین باید این اقدامات بسط و گسترش یابد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در مراسم اربعین سال گذشته هیچگونه چالش امنیتی نداشتیم و این ماحصل تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی است افزود: حل مشکلات زیرساختی، توجه به سیستم‌های خنک کننده موکب‌ها، تهیه آب معدنی به اندازه مورد نیاز و رفاه و تغذیه زائرین از جمله مواردی است که از اکنون بایستی برنامه‌ریزی لازم برای آن صورت گیرد.

زارع با تاکید بر اینکه ایجاد بسترهای لازم به منظور حضور زائران در تجمع اربعین حسینی همکاری همه مسئولان را می‎طلبد، ادامه داد: تمهیدات لازم به منظور ایجاد بسترهای لازم خدماتی تشرف زائران پیش از عبور از مرزهای استان و پس از ورود به عراق در دستور کار ستاد اربعین قرار دارد.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به رزمایش مواسات که در راستای فرمان مقام معظم رهبری برای کمک به آسیب‌دیدگان جامعه اجرا خواهد، شد گفت: رزمایش مواسات همدلی و همنوایی با نیازمندان در جامعه اسلامی است و همه افراد عضو ستاد باید از یک میسر کمک ها را جمع آوری و با هدفگذاری مشخص در بین افراد آسیب دیده توزیع کنند.

زارع با بیان اینکه نمونه های زیبایی از جلوه های مشارکت و اقدام خیرخواهانه مردم را طی ماه های گذشته در زمینه کرونا شاهد بودیم، تاکید کرد: در این رزمایش هم قطعا شاهد کمک مردم نوعدوست گیلان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه گیلانی ها همواره در کمک های خیرخواهانه سرافرازانه ورود کردند، گفت: سازماندهی عادلانه خدمات در اولویت کاری قرارگاه رزمایش مواسات قرار گیرد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: موضوع پایش افراد نیازمند هم باید با دقت انجام شود تا افراد آسیب دیده ناشی از کرونا از این کمک ها جا نمانند.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads