کد خبر: 200344 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 آوریل 2020 - 09:31

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

غربالگری بیش از ۷۴۰۰ نفر از مادران باردار گیلانی در خصوص بیماری کرونا

مهرابیان با بیان اینکه همه اصناف و صنایع بایستی در طول یک هفته در سامانه فاصله گذاری هوشمند ثبت‌‌نام کنند گفت:برای بیش از هفت هزار و ۴۰۰ مادر باردار گیلانی غربالگری کرونا ویروس انجام شده است.

به گزارش خوبان، « فردین مهرابیان» با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس و همکاری بسیار ارزنده مردم در مقابله با آن گفت: وضعیت گیلان در حال حاضر مطلوب بوده اما بایستی همگان توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و فاصله‌ها را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به طرح بسیج ملی کرونا ویروس اشاره و اذعان کرد: در این طرح اکثر مردم گیلان غربالگری شدند و افراد مشکوک به کرونا پیگیری شده و اقدامات لازم صورت گرفت.

مهرابیان به مادران باردار گیلان در بحران کرونا ویروس اشاره و تاکید کرد: حدود هشت هزار مادر باردار در گیلان تحت پوشش جمعیت مراکز درمانی و بهداشتی استان قرار دارند که ۲۹هزار و ۱۷۴ بار تحت آموزش‌های لازم بارداری در شرایط کرونایی قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در این بحران هفت هزار و۴۴۰ مورد از مادران باردار استان غربالگری شدند که از این تعداد یک هزار و ۶۴۰ مورد با پیگیری‌های تلفنی و سرپایی مداوا شدند.

وی ادامه داد:  ۱۴۲ مورد از مادران باردار سرپایی درمان شدند اما  ۱۹ مورد به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده بودند که در بیمارستان بستری شده  و بهبود یافتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به فاصله‌گذاری هوشمند ویژه اصناف که از ۲روز پیش اعلام شد، اشاره و اظهار کرد: کلیه واحدهای صنعتی و صنوف طبق سامانه‌ای که اعلام شده باید ثبت‌نام کنند، درغیر این‌صورت مکان فعالیتشان پلمپ خواهد شد.

 مهرابیان با بیان اینکه همه اصناف و صنایع به مدت هفت روز فرصت دارند تا در این سامانه ثبت‌نام کنند خاطرنشان کرد: با ثبت‌نام در این سامانه اطلاعات و دستورالعمل‌های بهداشتی به صنوف اعلام می‌شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads