کد خبر: 200333 - تاریخ: دوشنبه، 13 آوریل 2020 - 20:46

معاون عمرانی استانداری گیلان:

سد پلرود بیش از ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد|خسارت برف بیش از هزار میلیارد تومان است

معاون عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه سد پلرود بیش از ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: اتمام و بهره برداری این سد به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خوبان، علی اکبر اوسط مقدم امروز در جلسه بررسی وضعیت پروژه ها و اعتبارات عمرانی شهرستان رودسر که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه خواسته همه ما این است تا پروژه های عمرانی در زمان مقرر به بهره برداری برسد، اظهار کرد: هیچ مدیر دستگاه اجرایی در هیچ جایی این مملکت خواهان این نیست که پروژه ها با تاخیر به بهره برداری برسد، پروژه هایی را داریم که هنوز بعد از بالغ بر ۱۵ سال به مرحله بهره برداری نرسیده اند.

معاون عمرانی استانداری گیلان افزود: یکی از دلایل نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی این است که در بحث شروع پروژه ها با توجه به منابع مالی و ظرفیت حوزه اقتصادی عمل نکردیم.

مقدم با اشاره به اینکه سد پلرود بیش از ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: اتمام و بهره برداری این سد به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه منابع دولتی براساس جمعیت و ظرفیت استان اختصاص می یابد، ادامه داد: منابع دولت محدود است که همین منابع باید بین بیش از ۴۵۰۰ پروژه عمرانی در سطح استان تقسیم شود.

معاون عمرانی استانداری گیلان بیان کرد: پروژه های راه آهن رشت- انزلی، راه آهن رشت- آستارا و هشت کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت هم از دیگر پروژه های مهم استان هستند که منابع اعتباری قوی نیاز دارند.

مقدم تصریح کرد: باید در چنین شرایطی از دیدگاه ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی و دانش فنی باید به منابع مالی و حوزه های فنی پروژه ها نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه تمام منابع مالی طرح ها توسط کمیته های برنامه ریزی شهرها اجرا می شود، خاطرنشان کرد: شاخص هایی برای تصویب طرح های جامع شهرها وجود دارد که طرح های تفصیلی دنباله رو آنها هستند، این شاخص ها تا زمانی که مستندسازی نشوند، در شورای عالی تایید نمی شود، بنابراین شهرداران توجه کنند از دیدگاه تخصصی تمام زوایای پروژه ها را در نظر بگیرند. شهری که فاقد طرح جامعه باشد شهرداری نمی تواند در آن شهر عملکرد خوبی داشته باشد زیرا اصول ساخت و ساز بر اساس معماری شهرسازی در آن شهر اجرا نمی شود.

معاون عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه پسماند یکی از مشکلاتی است که در کل استان مواجه هستیم، گفت: سال گذشته با پیگیری های دکتر نوبخت تیمی را در سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل داد که در سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان مسئول بررسی اقدامات و راه حل های رسیدگی به معضل پسماند بودند.

مقدم با بیان اینکه پسماند در اولویت کاری قرار دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته منابع مالی بیش از ۲۰۰ میلیاردی جهت ساماندهی پسماند استان های شمالی اختصاص یافت، از این منابع مالی بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان به پروژه های مختلف استان اختصاص یافت که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شد، پروزه زباله سوز ۶۰۰ تنی در شهر رشت را داریم که قرارداد آن از سال های گذشته منعقد شده بود ولی متوقف بود که از سال قبل فعال شد. علاوه بر این بهسازی و احداث خطوط پردازش را در برخی از شهرستان ها داشتیم.

وی با بیان اینکه یکی از ضعف های حوزه پسماند عدم نظارت بر انعقاد قرارداد و اجرای پروژه هاست، خاطرنشان کرد: در شهرستان رودسر طی سال های گذشته قراردادی مبنی بر ایجاد خط پردازش منعقد شد اما کارایی لازم را نداشت.

مقدم بیان کرد: با شیوع کرونا نامه زدیم تا پروژه های عمرانی با یک سوم ظرفیت کار کنند، از هفته گذشته هم مجدد نامه زدیم تا کارگاه ها با رعایت اصول بهداشتی از ۲۳ فروردین فعالیت خود را آغاز کنند.

معاون عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه در برف بیش از هزار میلیارد تومان خسارت در استان داشتیم، تصریح کرد: کل منابعی که به استان اختصاص یافت ۳۰ میلیارد تومان بود، متاسفانه بلافاصله پس از ابلاغ منابع مذکور، درگیر بیماری کرونا شدیم.

وی ضمن قدردانی از همراهی اصحاب رسانه در انعکاس اخبار استان در ایام کرونا، افزود: بخش عمده ای از موفقیت ها هم در حوزه عمرانی و هم در حوزه مدیریت این بیماری در استان و کشور مدیون اصحاب رسانه هستیم؛ البته کادر پزشکی و درمانی به صورت ویژه در خط مقدم بودند بیشتر مورد توجه قرار گرفتند اما صاحبان اندیشه و قلم هم نقش بسزایی داشتند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads