کد خبر: 200331 - تاریخ: دوشنبه، 13 آوریل 2020 - 16:53

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛

۳۴۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز در گیلان ذخیره سازی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ذخیره سازی ۳۴۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز در استان، گفت: ۷۰۰ تن مرغ مازاد تولیدی نیز از مرغداران خریداری شده است.

به گزارش خوبان، علی درجانی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه تنظیم بازار در استانداری گیلان با اشاره به فعالیت ۸۲۰ واحد مرغداری گوشتی در استان گیلان، اظهار کرد: این واحدها در هر دوره ۱۹ میلیون قطعه مرغ تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرغداری‌های گیلان ۱۷۰ هزار تن مرغ در هر دوره تولید می‌کنند، گفت: این میزان معادل ۱۰ درصد مرغ مورد نیاز کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کاهش مصرف مرغ در ماه‌های اخیر در استان گیلان با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور مسافر، گفت: برای جبران این موضوع اقداماتی در زمینه پشتیبانی از واحدهای مرغداری انجام شده و تاکنون ۷۰۰ تن مرغ مازاد از این واحدها خریداری شده است.

وی به کشتار روزانه ۴۰۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های استان گیلان اشاره و با بیان اینکه نیمی از این میزان به تهران و سایر استان‌های متقاضی ارسال می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر ۳ هزار و ۳۰۰ تن مرغ و بیش از ۱۰۰ تن گوشت قرمز در انبارها گیلان ذخیره سازی شده است.

درجانی با اشاره به آغاز فصل زراعی در استان گیلان، گفت: تاکنون ۲۶ هزار تن انواع کود شیمیایی در میان کشاورزان توزیع شده است.

کد خبر 4899613

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads