کد خبر: 200140 - تاریخ: دوشنبه، 6 آوریل 2020 - 09:53

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان

تخلیه و بارگیری ۲ تن کالا در بنادر گیلان

آبایی با اشاره به اینکه در حوزه تجارت دریایی طی سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا در بنادر گیلان تخلیه و بارگیری شد، گفت: در حوزه صادرات نیز شاهد رشت ۵ درصدی در بنادر استان بوده‌ایم.

به گزارش خوبان، «حمیدرضا آبایی» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد کالاهای جهان از طریق بنادر جابه جا و مبادله می‌شود، گفت: کشور ایران نیز بیشترین سهم مبادلات تجاری خود را از طریق دریا انجام می‌دهد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به قرارگیری بندرانزلی در دو کریدور بین‌المللی حمل‌ و نقل کالا شامل شمال جنوب و تراسیکا با بیان اینکه صنعت حمل‌ونقل دریایی نقش قابل‌توجهی برای توسعه پایدار کشورهای جهان دارد، تصریح کرد: اهمیت دریا و تأثیر آن در اقتصاد و زندگی امروزه بشر غیرقابل‌ انکار است و خداوند را شاکریم در دومین سال اعمال تحریم ها تامین مایحتاج کشور از طریق حمل و نقل دریایی بدون وقفه و با قوت و قدرت به انجام رسید.

وی تصریح کرد: بندرانزلی به‌ عنوان پر سابقه‌ترین و شاخص‌ترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر همواره از گذشته تا به امروز به‌عنوان یک بندر مهم برای بازرگانان، تجار و خطوط کشتیرانی در شمال ایران مورد توجه بوده است.

آبایی به اقدامات و فعالیت‌های دریایی و بندری گیلان در سال ۱۳۹۸ اشاره و تاکید کرد: ساخت یک اسکله غلات (جنرال کارگو) و ۲ پست اسکله دلفین سوختی برای پهلوگیری کشتی‌های تا طول ۱۸۰ متر از جمله طرح‌های اجرایی سال گذشته سازمان بنادر و دریانوردی استان است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان اظهار کرد: عقد قرارداد سرمایه‌گذاری جهت احداث سیلوی غلات ۳۰ هزار تنی در مجتمع بندری انزلی به مبلغ ۴۰۴ میلیارد ریال، الحاق اراضی ۴۰ هکتاری ضلع شرقی مجتمع بندری انزلی به محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی و اخذ کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا  از دیگر طرح‌های اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی استان است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه قرارداد ۱۰ ساله واگذاری عملیات بندری به تک اپراتور و ادغام نیروهای فعال سه شرکت در یک شرکت و توسعه زیرساخت‌های بندر با بهره‌گیری از فرصت‌های ایجاد شده و هماهنگی با گمرک برای ترخیص کالاها بخشی از اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در سال گذشته بود.

آبایی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی تعامل بین شهر و بندر را به عنوان یکی از وظایف خود قرار داده است، ادامه داد: از لحاظ وجدانی وظیفه خود دانستیم که بخشی از کمبود تجهیزاتی بیمارستان شهید بهشتی را با هماهنگی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی تقبل کنیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان اضافه کرد: در راستای کمک به بیمارستان‌ها، اقدام به خرید و اهدای پنج دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) برای تجهیز بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۵ دستگاه مونیتور کاملا پیشرفته برای بیمارستان‌های انزلی و آستارا با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صورت گرفت که با هماهنگی با سازمان بنادر و دریانوردی در صدد یاری به کادر درمانی استان هستیم.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته، تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تجاری کشور ۶ درصد و واردات غیرنفتی ۲۴ درصد افزایش یافت، گفت: سال گذشته صادرات کالا در بنادر استان رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد که با توجه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران اسلامی در حوزه تجارت دریایی نیز در سال گذشته، یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده است.

آبایی اذعان کرد: در حوزه صادرات در بنادر استان گیلان، ۵ درصد رشد داشته‌ایم که در این راستا می‌توان گفت بنادر گیلان توانایی پهلودهی تمام کشتی‌های حامل کالاهای دریای خزر را دارد.

پایان پیام/۱۶۴


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads