کد خبر: 200127 - تاریخ: دوشنبه، 6 آوریل 2020 - 09:08

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رشت؛

دیروز شهرستان رشت کمترین آمار فوتی  را داشت | ۱۱۸۶۵ نفر در منازل تحت مراقبت و درمان هستند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون ۷۶۴ هزار و ۵۰ نفر نفر معادل ۸۰ درصد جمعیت شهرستان رشت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده اند، گفت: انتظار داریم که این دو هفته پیش رو همچنان همکاری فروشگاه ها و هایپر مارکت ها در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه داشته باشد تا انشاالله بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم.

به گزارش خوبان، دکتر جلال برشان امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرشتان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز شناخت دقیقی از ویروس کرونا نداریم ولی از تجربیاتی که تاکنون کسب شده، باید همچنان رعایت بهداشت فردی و عدم حضور در تجمعات مدنظر قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان رشت افزود: واقعیت این است که این بیماری از یک نفر شروع و به این فاجعه جهانی تبدیل شد و هر لحظه هم ممکن است مجدد شعله ور شود که اگر این اتفاق رخ دهد مرگ ومیرها فاجعه بار خواهد بود زیرا کادر درمانی ما دیگر انرژی لازم برای مقابله را ندارند، پس تنها تاکید ما رعایت اصول بهداشتی و عدم حضور در اجتماع است.

وی با بیان اینکه تاکنون در علم طب هیچ فاجعه ای به این بزرگی دنیا را درگیر نکرده است، گفت: ما فقط می توانیم ۱۰ الی ۱۵ درصد بیماری را کنترل کنیم لذا انتظار داریم که این دو هفته پیش رو همچنان همکاری فروشگاه ها و هایپر مارکت ها در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه داشته باشد تا انشاالله بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم.

برشان با اشاره به اینکه در فاز نخست این بیماری هر فرد مبتلا می توانست ۴۶۰ نفر دیگر را بیمار کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد زیادی به فروشگاه های بزرگ مراجعه می کنند، لذا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی پیشنهاد می شود در بدو ورود مواد ضدعفونی کننده و دستکش نایلونی به مراجعه کننده ها داده شود، ترجیحا از هر خانواده فقط یک فرد برای تهیه و خرید وارد فروشگاه شود، سلامت کارکنان مدام بررسی شود، حداقل یک کارشناس بهداشت هم در فروشگاه حاضر باشد.

دبیر ستاد کرونای شهرستان رشت در خصوص انجام غربالگری و خوداظهاری بسیج ملی مقابله با کرونا در سطح شهرستان رشت، بیان کرد: در شهرستان رشت تاکنون ۷۱۷۴۲۰ نفر توسط کارشناسان بهداشت با کمک سپاه به صورت تلفنی غربالگری شدند، همچنین ۴۶ هزار ۶۳۰ نفر نیز با مراجعه به سامانه در طرح خوداظهاری شرکت کردند؛ در مجموع تاکنون ۷۶۴ هزار و ۵۰ نفر معادل ۸۰ درصد جمعیت شهرستان رشت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده اند.

وی در خصوص آخرین آمار ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت، ادامه داد: ۱۱۸۶۵ نفر در منازل تحت مراقبت و درمان هستند، تاکنون ۱۴۳۹۴ غربالگری خانوار مشکوک انجام شده همچنین ۲۴۷۰ نفر به مراکز منتخب ۱۶ و ۲۴ ساعته ارجاع داده شدند، ۱۶۳ نفر ارجاع به بیمارستان داشتیم، در حال حاضر ۲۴۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های شهرستان تحت مراقبت و درمان هستند؛ خوشبختانه دیروز کمترین آمار فوتی ها را در سطح شهرستان رشت داشیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads