کد خبر: 200122 - تاریخ: یکشنبه، 5 آوریل 2020 - 14:56

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان ؛

کاهش ۲۳ درصدی صید ماهی در گیلان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان از کاهش ۲۳ درصدی صید ماهی در استان گیلان به دلیل شیوع کرونا و نامساعد بودن شرایط آب‌وهوایی خبر داد.

به گزارش خوبان، اکبر ایلدرم امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صیادان به علت شیوع بیماری کرونا باید به‌دقت پروتکل‌های وزارت بهداشت را رعایت کنند، اظهار کرد: صید و صیادی در گیلان به دلیل نوار ساحلی بسیار زیاد رواج دارد به‌طوری‌که بخش اعظمی از مردم به این طریق امرارمعاش می‌کنند.

وی با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی صید ماهی در استان گیلان گفت: صیادان گیلانی تاکنون یک هزار و ۵۳۵ تن ماهی استخوانی را از دریای خزر صید کردند که نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۳ درصدی در این حوزه مواجه بودیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با تأکید بر نقش مؤثر آب‌وهوا در میزان صید ماهی در استان گیلان افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش صید ماهی در استان گیلان بد بودن شرایط آب‌وهوایی و شیوع کرونا است زیرا بسیاری از صیادان موفق به صید ماهی نشدند.

ایلدرم بیشترین ماهی صیدشده در استان گیلان را ماهی سفید دانست و بیان کرد: صیادان گیلانی تاکنون یک هزار و ۱۴۰ تن ماهی سفید و ۳۹۵ تن از انواع دیگر ماهیان استخوانی را در دریای خزر صید کردند.

وی با اعلام تاریخ اتمام صید ماهی در استان گیلان گفت: چهار هزار صیاد گیلانی از ۲۰ مهر امسال صیادی خود را آغاز کرده و این روند تا اواخر فروردین ادامه دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads