کد خبر: 20012 - تاریخ: جمعه، 1 مارس 2013 - 23:12

روزنامه تایمز از شمشیر رو شده مشایی علیه روحانیون گزارش می دهد؛

حمایت بی سابقه تایمز لندن و اسرائیل از مشایی

خوبان خبر: تایمز در این گزارش که با عنوان “احمدی نژاد آمادۀ چالش با آیت الله های ایران ” منتشر شده، ادعا می کند: رئيس جمهور ایران و جانشین مورد نظرش ، قصد دارند تا ساختار مذهبی دولت ایران را از بین ببرند.

در یک اقدام غیر منتظره روزنامه تایمز لندن، وابسته به شبکه رسانه ای مرداک که شعبه اصلی خود را در اسرائیل به نام “تایمز اواسرائیل” راه اندازی کرده است، در اقدامی بی سابقه، مطلبی در باب ناجی نشان دادن مشایی در مبارزه با روحانیون منتشر کرده است.

مشایی

به گزارش خوبان به نقل از بولتن نیوز، این روزنامه برای اولین بار نسبت به یک دولتمرد ایرانی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران با نظر مثبت مطلبی به رشته تحریر در آورده است.

تایمز در این گزارش که با عنوان “احمدی نژاد آمادۀ چالش با آیت الله های ایران ” منتشر شده، ادعا می کند: رئيس جمهور ایران و جانشین مورد نظرش، قصد دارند تا ساختار مذهبی دولت ایران را از بین ببرند.
بر اساس این گزارش، ادعا شده که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران، در حال برنامه ریزی “حمله‌ای فوق العاده” به قدرت سیاسی روحانیون ایران است تا به اصطلاح « مسجد را از حکومت جدا کند».

در ادامه این گزارش آمده است: محمود احمدی نژاد، که در ماه اوت آینده دور دوم و نهایی ریاست جمهوری خود را به پایان می رساند، قصد دارد به همراه اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر و جانشین احتمالی اش، به طور موثر ساختار مذهبی حکومت ایران را که پس از پیروزی انقلاب برقرار بوده از بین ببرند. ” البته در صورتیکه مشایی بتواند در انتخابات آینده ریاست جمهوری پیروز شود.”

مشایی که به نوعی مخالف استقرار مذهبی در حکومت ایران محسوب می شود، گویا در جلسۀ برنامه ریزی اخیر گفته که وی ” احترام بسیار عمیقی برای روحانیت قائل است، اما آنها سیاستمدار نیستند و حضور آنها به دیپلماسی ایران صدمه می زند و نقش آنها تنها باید نقش روحانی و معنوی باشد. ما ظرف چهار سال آینده، فرصت کافی برای تغییر قانون اساسی را خواهیم داشت” این گفته توسط یک منبع ناشناس نقل قول شده و وی به این روزنامه گفته که اشارۀ ضمنی مشایی کاملا واضح بود “او بر جدایی مسجد از حکومت یا همان دین از سیاست تاکید می کرد.”
حتی اگر مشایی تایید صلاحیت شود و در انتخابات شرکت کند، باز هم او چهرۀ ملی شناخته شده ای نیست و روابط نزدیک وی با احمدی نژاد نیز می تواند شانس پیروزی او را کاهش دهد.

این ادعاها در شرایطی مطرح شده که در داخل کشور، مشایی به چهره ای اهل مهدویت و ارادتمند روحانیون و اهل مذهب معرفی شده است و به نظر می رسد که نویسنده این گزارش، حتی به کمترین شاخص های ادبیات سیاسی دولت کنونی نیز آشنا نیست…

 

انتهای پیام/23


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads