کد خبر: 200098 - تاریخ: شنبه، 4 آوریل 2020 - 14:12

معاون صید و بنادر ماهیگیری گیلان ؛

انجام عملیات تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی در ۴ رودخانه گیلان

معاون صید و بنادر ماهیگیری گیلان از انجام عملیات تکثیرطبیعی و بازسازی ماهیان استخوانی در چهار رودخانه استان خبر داد.

به گزارش خوبان، اکبر ایلدرم روز شنبه در مصاحبه با ایرنا با اشاره به این که طی پنج سال گذشته این کار در دو رودخانه استان انجام می شد افزود: امسال رودخانه های خاله سرا، لمیر،حویق و کریم محله پشته به این کار اختصاص داده شده است.

وی اظهار داشت: شیلات گیلان در کنار تکثیر مصنوعی از  ۵ سال گذشته کار تکثیر طبیعی و نیمه طبیعی را در ۲ رودخانه در دستور کار داشت که امسال انجام این کار را در چهار رودخانه گسترش دادیم .

معاون صید و بنادر ماهیگیری گیلان خاطرنشان کرد: در کنار این چهار رودخانه ، صیادان در ۱۰ جایگاه شرکت تعاونی پره در تالش، انزلی، زیباکنار، آستانه اشرفیه و حوزه رودسر  اقدام به احداث استخرهای خاکی و ماهی دار کردن از خود ماهیان مولد صید شده توسط صیادان نمودند.

به گفته وی در حال حاضر این ماهیان سفید اقدام به تخم ریزی کردند بعد از دو ماه حدود اواسط خرداد ماه با رشد تخم و لارو بچه ماهیان راهی رودخانه و دریا خواهند شد .

ایلدرم اظهار داشت:اهمیت مساله انجام کار توسط خود جامعه صیادی با تقبل بخش زیادی از هزینه های مربوطه است که نتیجه اش  تولید ماهیانی با کمترین دستکاری و درصد بازماندگی بالا خواهد بود.

 وی یاداور شد:سه مرکز در گیلان به کار تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی و خاویاری مشغولند وسالیانه بالای ۱۲۰ میلیون انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در این مراکز تکثیر و در رودخانه ها رهاسازی می شوند .

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads