کد خبر: 200082 - تاریخ: شنبه، 4 آوریل 2020 - 09:28

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛

بستری ۴۰۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های گیلان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری ۴۰۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های گیلان خبر داد.

به گزارش خوبان ، محمدرضا نقی پور امروز در جمع خبرنگاران با قدردانی از همراهی مردم در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام نوروز به‌ویژه روز طبیعت اظهار کرد: این همراهی مردم باعث شد تا کادرمانی استان گیلان بتوانند آن موج سنگین شیوع کرونا در استان را به یک شیب ملایم برسانند.

وی با تأکید بر مراجعه روزانه بسیار زیاد افراد مشکوک به بیمارستان‌های استان گیلان گفت: در حال حاضر در گیلان ۴۰۰ نفر بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که امر نشان‌دهنده کنترل نسبی موج اول کرونا در گیلان است اما این به معنی کنترل کامل کرونا نیست زیرا روزانه ده‌ها نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه و به همان میزان هم افراد زیادی از بیمارستان‌های استان مرخص می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را مهم‌ترین راه‌کار در خصوص کنترل ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: بنابر تصمیم ستاد مبارزه با کرونا کشور از تاریخ هشت فروردین هیچ خودرویی با پلاک غیربومی وارد استان گیلان نشده است.

نقی پور با اذعان به اینکه در صورت شیوع موج دوم کرونا کنترل آن از توان کادرمانی استان خارج است، تصریح کرد: کادرمانی و پرستاری استان گیلان بسیار خسته هستند لذا اگر مردم ویروس کرونا را حدس نگرفته و در خیابان‌ها تردد کنند موج دوم این بیماری شروع‌شده و کنترل آن بسیار سخت می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads