کد خبر: 200072 - تاریخ: جمعه، 3 آوریل 2020 - 13:09

سرپرست شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان

گیلان ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید برق خورشیدی غرب آسیا را دارد

سرپرست شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با تأکید بر اینکه این استان در حوزه انرژی‌های نو موقعیت ویژه‌ای دارد گفت: گیلان می‌تواند به قطب تولید برق خورشیدی غرب آسیا تبدیل شود.

 به گزارش خوبان ، بهمن داراب‌زاده امروز در جمع خبرنگاران وضعیت استان گیلان به لحاظ برخورداری از موهبت‌های طبیعی، وجود انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را شرایطی بسیار خوب و مطلوب تلقی کرد و اظهار داشت: گیلان می‌تواند به قطب تولید برق خورشیدی کشور و حتی غرب آسیا تبدیل شود.

سرپرست شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه تاکنون از پتانسیل‌های استان برای تولید انرژی‌ به ویژه انرژی‌های پاک به خوبی بهره‌گیری نشده است عنوان کرد: گیلان تاکنون در بخش باد و سدها به عنوان نیروگاه‌های برق آبی تولید انرژی داشته است اما ظرفیت‌های موجود استان بسیار بیشتر از اینها است.

داراب‌زاده تولید چیزی حدود ۹۳ مگاوات برق بادی در منجیل را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه در این منطقه توان تولید ۳ هزار مگاوات برق بادی وجود دارد تصریح کرد: همه تصور می‌کنند گیلان استانی پربارش بوده و نمی‌تواند در حوزه تولید برق خورشیدی ورود کند در حالی‌که این تصور درست نیست.

وی با بیان اینکه در بخش جنوبی گیلان از شهر منجیل به سمت لوشان پتانسیل بسیار خوبی برای بهره‌گیری از نیروگاه‌های خورشیدی وجود دارد ابراز داشت: وضعیت گیلان از این حیث حتی از بسیاری از نقاط دیگر کشور مانند کرمان و یزد هم بهتر است از طرفی مشکل وجود ریزگردها نیز در این استان وجود ندارد.

سرپرست شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان از ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حوزه تولید برق بادی و خورشیدی استان سخن گفت و خاطرنشان کرد: شرکت برق منطقه‌ای گیلان برنامه راهبردی خود را تا سال ۱۴۰۵ تدوین و نحوه اجرای پروژه‌هایش در هر شرایطی را حتی در صورت عدم تزریق نقدینگی مشخص کرده است.

داراب‌زاده نیاز تولیدکنندگان و صنایع بزرگ گیلان به انرژی برق و بسیج امکانات شرکت برق منطقه‌ای استان جهت تأمین برق پایدار برای مشترکان صنعتی و خانگی را مورد توجه قرار داد و گفت: امسال توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده و شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز برای تحقق آن تلاش می‌کند.

وی صنعت برق را صنعتی استراتژیک، زیرساختی و بسیار تخصصی تلقی کرد و با اشاره به اینکه صنعت مذکور در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وابستگی شدیدی به خارج از کشور داشت افزود: در حال حاضر و به مدد پرسنل و متخصصان جوان ایرانی، بسیاری از نیازهای صنعت برق کشور در داخل تولید می‌شود.

سرپرست شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان از خودکفایی کشور در عرصه دانش فنی و ساخت بسیاری از تجهیزات مورد استفاده صنعت برق و حتی صادرات آن به خارج از مرزها سخن گفت و اظهار داشت: شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز به مدد پرسنل و متخصصان خود بسیاری از نیازهایش را تأمین می‌کند و خودکفا شده است.

داراب‌زاده با بیان اینکه شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان چهار سال متوالی به عنوان شرکت برتر کشوری در عرصه مدیریت مصرف شناخته شده است تصریح کرد: افزایش ظرفیت پست‌‌ها و خطوط با همین امکانات فعلی و موجود طرحی است که این شرکت اجرای آن را از اواخر سال ۹۷ آغاز و به توفیقات زیادی در آن دست پیدا کرده است.

وی انتخاب شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان به عنوان شرکت پایلوت جهت تدوین دستورالعمل‌های اجرای طرح افزایش ظرفیت پست‌ها و خطوط برق در سطح کشور را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: با توجه به اینکه گیلان مشغول مبارزه با بحران ویروس کرونا است شرکت برق منطقه‌ای نیز در این راستا از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

سرپرست شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان تأمین برق پایدار و مطمئن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان را یکی از اولویت‌های کاری این شرکت در شرایط فعلی تلقی کرد و اظهار داشت: پرسنل و کارکنان شرکت برق منطقه‌ای گیلان به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند تا دغدغه‌ای برای مردم و کادر درمانی ایجاد نشود.

انتهای پیام/۶۱۴/ ت

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads