کد خبر: 200031 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 آوریل 2020 - 10:49

مدیرکل شیلات گیلان ؛

بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری دریای خزر؛ گیلان بستر خوبی برای تولیدات شیلاتی است

مدیرکل شیلات استان گیلان توسعه پایدار فعالیت‌های صید و صیادی در گیلان را مورد توجه قرار داد و گفت: بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری دریای خزر از اهدافی محسوب می‌شود که همواره مورد تأکید شیلات قرار داشته است.

به گزارش خوبان، عظیم مدبری، بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری دریای خزر را از جمله اولویت‌های کاری و اهداف مجموعه شیلات استان گیلان تلقی کرد و اظهار داشت: وجود مزارع بزرگ چندین هکتاری به ویژه در بندر کیاشهر آستانه‌اشرفیه و در جوار رودخانه سفیدرود ظرفیت خوبی برای تحقق این هدف است.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه مزرعه یکصد هکتاری شیلات استان گیلان واقع در بندر کیاشهر از ظرفیت و توانمندی بسیار خوبی در زمینه حفظ انفال دریای خزر برخوردار است تصریح کرد: توسعه پایدار صید و صیادی امری است که بدون اجرای برنامه‌های شیلات در بخش تکثیر و رهاسازی ماهیان استخوانی در دریای خزر امکان‌پذیر نمی‌شود.

مدبری بازار الگویی ماهی در شهرستان رشت را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه راه‌اندازی چنین مراکزی نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصاد گیلان و افزایش فعالیت‌های مربوط به حوزه آبزی‌پروری استان دارد ابراز داشت: اجرای چنین طرحی در مرکز گیلان از پیشینه و غنای تاریخی فعالیت‌های حوزه شیلات در استان حکایت دارد.

مدیرکل شیلات استان گیلان کاربردهای متنوع بازار الگویی ماهی شهرستان رشت به ویژه در حوزه گردشگری و ایجاد فرصت‌های شغلی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ارتقاء کسب و کارها به ویژه در عرصه فعالیت‌های آبزی‌پروری که منجر به افزایش سهم صادراتی محصولات این بخش می‌شود مورد حمایت قرار می‌گیرد.

مدبری نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری و لزوم حرکت به سمت تحقق این هدف بزرگ را یکی از برنامه‌های مجموعه شیلات گیلان ذکر کرد و افزود: وجود مجموعه‌ها و شرکت‌های تولید خوراک طیور و آبزیان یکی از پیش‌نیازهای مهم تحقق این شعار محسوب می‌شود که گیلان از آن برخوردار است.

وی ایجاد چرخه خلق ارزش از مرحله تولید تا مصرف و فراهم آوردن شرایط و زمینه لازم جهت تولید غذا برای ماهیان گرمابی را از جمله مزیت‌های شرکت‌های تولید خوراک طیور و آبزیان گیلان خواند و اظهار داشت: چنین مراکزی علاوه بر اینکه یک طرح اقتصادی مطلوب محسوب می‌شوند از مؤلفه‌های توجیه اقتصادی هم برخوردار هستند.

مدیرکل شیلات استان گیلان زمینه‌سازی برای انجام فعالیت‌های چند منظوره تولید در حوزه کشاورزی و شیلات نظیر شرکت‌های تولید غذا برای ماهیان گرمابی را لازم و ضروری تلقی کرد و بیان داشت: بدون شک ایجاد چنین شرکت‌هایی آن هم بر اساس نیاز سنجی اقتصادی و دانش روز، برای استان گیلان بسیار حائز اهمیت است.

مدبری به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که به موجب آن در استان پدید آمده نیز اشاره کرد و با تأکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با این بیماری در جامعه صیادی گیلان اجرایی می‌شود عنوان کرد: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن به افراد در جامعه و شرکت‌های تعاونی صیادی اطلاع‌رسانی لازم انجام شد.

مدیرکل شیلات گیلان از همکاری این اداره کل با اتحادیه تعاونی‌های صیادی پره جهت توزیع تعداد هزار عدد ماسک سخن گفت و خاطرنشان کرد: توزیع بروشور در سطح جامعه صیادی و نظارت بر نحوه انجام فعالیت‌هاز حوزه صید و صیادی و جامعه آبزی‌پروری تا مساعد شدن اوضاع از جمله اموری است که در دستور کار شیلات گیلان قرار دارد.

انتهای پیام/۶۱۴/ ت

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads