کد خبر: 200000 - تاریخ: چهارشنبه، 1 آوریل 2020 - 18:17

گزارش /

خلوت‌ترین روز طبیعت در سواحل بخش های خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء

همزمان با روز طبیعت و بر خلاف سنت مردم همه ساله این روز را در طبیعت سپری کرده و یا به مناطق ساحلی بخش های خمام، خشکبیجار و لشت نشاء  می رفتند، در پی شیوع بیماری کرونا  این روز خلوت تر از همیشه است.

به گزارش خوبان خبر ؛ از دیرباز یکی لذت‌های سال نو در ایران، برگزاری آئین سیزده به در است و ایرانیان معتقدند، که با رفتن به دل طبیعت در سیزدهمین روز از سال نو نحسی را از خود و خانواده‌هایشان دور می‌کنند.

اما امسال به دلیل حضور میهمانی ناخوانده و بدیُمن این آئین منع شده و طبق توصیه‌های اکید پزشکان، متخصصان و مسئولین، مردم از برگزاری این آئین و حضور در طبیعت، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها منع شدند.

همزمان با روز طبیعت و بر خلاف سنت مردم همه ساله این روز را در طبیعت سپری کرده و یا به مناطق ساحلی بخش های خمام، خشکبیجار و لشت نشاء  می رفتند، در پی شیوع بیماری کرونا  این روز خلوت تر از همیشه است.

در راستای اجرای طرح رعایت فاصله اجتماعی سواحل  این بخش ها در حال حاضر تعطیل هستند و البته مردم نیز به این تصمیم توجه کرده و در خانه مانده اند و تلاش کرده اند در این روز بیشتر از گذشته نسبت به رعایت هشدارها توجه کنند.

گزارشات دریافتی از نقاط ساحلی بخش های بخشهای بخش های خمام، خشکبیجار و لشت نشاء حاکی است در روز طبیعت مردم بیشتر از گذشته به شعار «در خانه بمانیم» عمل کرده و حضور در محیط خارج از خانه را به حداقل رسانده اند ناگفته نماند که برخی با همه توصیه‌ها اصرار به رفتن به طبیعت داشتند که با حضور نیروی انتظامی اعمال قانون شده به منازل خود برگشته‌اند.

اگر مشارکت و همراهی مردم طی روزهای آینده نیز همچون روز طبیعت تداوم داشته باشد شکست کرونا نزدیک می‌شود و به زودی باید جشن پایان کرونا گرفته شود.

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads