کد خبر: 199851 - تاریخ: پنج‌شنبه، 26 مارس 2020 - 09:30

ذخیره بیش از یک میلیارد مکعب آب در پشت سد سفیدرود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از ذخیره یک میلیارد و ۴۸ میلیون متر مکعبی آب پشت مخزن سد سفیدرود خبر داد و گفت: احتمالا در روزهای آتی شاهد سرریز شدن این سد باشیم.

به گزارش خوبان،  وحید خرمی، این میزان آبگیری معادل بیش از ۹۷ درصد از ظرفیت سد است که این رقم نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش ۲۲ درصدی دارد.

 به گفته وی، سال قبل در این زمان ۸۵۹ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد سفید رود ذخیره بود.

وی با اشاره به اینکه سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است،  بر اساس آخرین هیدروگرافی انجام شده، ظرفیت نرمال این سد را حدود یک میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب برآورد کرد.

خرمی با اشاره به دبی ورودی و خروجی سد سفید رود افزود: میزان دبی ورودی به مخزن سد سفید رود ۲۵۱ متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن نیز ۲۳۴ متر مکعب بر ثانیه می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اقدامات این شرکت برای مقابله با سیلاب‌ بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده رهاسازی آب سد سفیدرود برای مدیریت سیلاب‌ها از اسفندماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بارش های مطلوب، آبگیری ۹۷ درصدی حجم مخزن سد سفید رود و شرایط پوشش برفی حوضه آبریز سد، شرایط را برای سرریز کنترل شده آن در روزهای آتی مهیا کرده است.

 وی برای  جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی تاکید کرد : تمامی شهروندان و مسافران از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری به طور جدی خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره با تامین آب شالیزارهای استان گیلان از آب این سد، گفت: آب زراعی ۱۷۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای گیلان از سد سفیدرود تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/۱۳۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads