کد خبر: 199842 - تاریخ: پنج‌شنبه، 26 مارس 2020 - 09:22

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

پلمب یک موسسه درمانی غیرمجاز در رشت به دلیل دخالت در امور درمانی

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تعطیلی یک موسسه پزشکی غیر مجاز به دلیل دخالت در امور درمانی، ورود افراد فاقد صلاحیت در پیشگیری و درمان بیماری کرونا و تهدید علیه سلامت عمومی خبر داد.

به گزارش خوبان ، زهره تیموری مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه بیان داشت تیم های نظارت بر درمان حوزه معاونت درمان دانشگاه از ابتدای وقوع بحران بیماری کرونا در استان گیلان ضمن بازدید از مراکز درمانی نسبت به بررسی روند ارایه خدمات در این مراکز مطابق با دستورالعمل ها و چک لیست های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت اقدام و در صورت مشاهده تخلف با افراد و یا موسسات درمانی متخلف برخورد می شود.

وی افزود: در همین راستا عصر امروز-ششم فروردین ماه به دنبال گزارشات مردمی واصله و نیز بررسی های به عمل آمده توسط تیم های بازرسی نظارت بر درمان دانشگاه یک موسسه غیر مجاز درمانی که توسط افراد فاقد صلاحیت دایر گردیده و به پیشگیری و درمان بیماران کرونا می پرداخت با همکاری اداره اماکن عمومی در شهر رشت پلمب و پرونده جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه در ادامه در خصوص فعالیت مطب های پزشکی و مراکز تصویربرداری ضمن تشکر از موسسات درمانی که در شرایط بحران بیماری کورونا  در حال ارایه خدمات درمانی به شهروندان گیلانی می باشند، بیان داشت: به استناد بخشنامه ابلاغی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت و نیز مکاتبه مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، تمامی پزشکان موظف به بازگشایی مطب ها و ارایه خدمات طبق روال گذشته می باشند و در صورت مشاهده تعطیلی مطب و یا موسسه بدون دلیل موجه، در بازدید های میدانی تیم های بازرسی اعزامی از سوی معاونت درمان با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی در پایان گفت: امید است با تلاش های شبانه روزی پرسنل زحمتکش حوزه بهداشت و درمان استان و اقدامات صورت گرفته در برنامه مقابله با بیماری کرونا و نیز همدلی و مشارکت شهروندان عزیز گیلانی با ماندن در منزل و پرهیز از تردد و مسافرت غیر ضروری شاهد شکست و نابودی بیماری کورونا در آینده نزدیک در استان گیلان باشیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads