کد خبر: 199807 - تاریخ: چهارشنبه، 25 مارس 2020 - 09:59

مدیر عامل هلال احمر گیلان

شناسایی٢۵ نفر با علائم مشکوک به کرونا در پست های غربالگری گیلان

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: در چهار روز نخست نوروز امسال، در اجرای بازرسی سلامت در محورهای خروجی استان، ٢۵ نفر دارای علائم کرونا شناسایی و پس از بررسی های لازم ١٠ نفر توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

به گزارش خوبان ، مهدی ولی پور  اظهار داشت : در این مدت، ١١٢ هزار و ۴۴ نفر در ٣٣ هزار و ٨١٠ خودرو در مبادی خروجی گیلان توسط تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مورد پایش تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی برای پیشگیری از کرونا قرار گرفتند.

وی با اشاره به اجرای طرح بازرسی سلامت در ١٠ ایستگاه پایش و غربالگری گیلان افزود: این طرح در آستارا، رودسر، رودبار، ماسال، سیاهکل، بندرانزلی، فومن  و لاهیجان با حضور امدادگران ، نجاتگران و  داوطلبان جوان هلال احمر و کارکنان بهداشت، اورژانس و نیروی انتظامی شبانه روزی انجام و نسبت به تب سنجی، پایش و غربالگری خودروها اقدام و که در صورت مواد مشاهده مشکوک به علائم بیماری کرونا فرد مورد نظر با هماهنگی اورژانس برای قرنطینه به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

مدیر عامل هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: همزمان با شیوع و گسترش کرونا در گیلان از هشتم اسفند ٩٨، تیم های امداد و نجات هلال احمر در محورهای خروجی گیلان، فرودگاه رشت با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی نیز مستقر شدند.

مدیرعامل هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: همزمان با آغاز طرح پایش و تب سنجی  ، در ١٠ منطقه روزانه ١٢٠ نفر از نیروهای امدادی و ستادی در ١٣ دستگاه خودروی امدادی و کمک دار در مبادی خروجی گیلان و برخی شهرها حضور فعال داشته و به صورت ٢۴ ساعته مشغول خدمات رسانی هستند.

وی در ادامه با اشاره به بهره مندی ٧١ هزار و ٧۶٠ نفر از مردم گیلان از خدمات ارائه شده هلال احمر در راستای اهدء اقلام بهداشتی و ضدعفونی اضافه کرد: از نهم اسفند سال گذشته تاکنون، ۵٩ هزار و ٢٨٢ عدد ماسک ، ١٢ هزار و ٢٣۶ جفت دستکش ، ٣ هزار و ٢۵۴ عدد ژل و مایع ضدعفونی ، هزار و ٢۴٠ لیتر مایع شوینده و ٣٠٠ دست گان بیمارستانی اهدا شده است. 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads