کد خبر: 199804 - تاریخ: چهارشنبه، 25 مارس 2020 - 09:46

چک‌های حضوری در گیلان برگشت نمی‌خورد/ درخواست تعلیق فعالیت سامانه چکاوک

نائب رئیس اتاق اصناف کشور از عدم برگشت چک‌های گیلانیان که به‌صورت حضوری به بانک‌های گیلان ارجاع می‌شود تا پایان پانزدهم فروردین‌ماه خبر داد.

به گزارش خوبان، جلال‌الدین محمدشکریه با اشاره به کسادی بازار در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در گیلان اظهار کرد: پس از رایزنی‌های گسترده اتاق اصناف گیلان با مدیران اقتصادی استانداری گیلان مقرر شد کلیه چک‌های گیلانیان که به‌صورت حضوری به بانک‌های گیلان ارجاع می‌شود در صورت عدم موجودی کافی تا پایان پانزدهم فروردین‌ماه برگشت زده نشود.

وی با بیان اینکه مراکز تجاری رشت تا ۱۵ فروردین تعطیل است، افزود: چک‌هایی که توسط سامانه چکاوک به بانک‌ها جهت وصول ارجاع می‌شود بنابر قانون چک در صورت عدم موجودی کافی هرچند برگشت می‌خورد اما طبق مصوبه اخیر هیئت دولت و کارگروه اقتصادی تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال جرائم بازدارنده در خصوص این چک‌ها اعلام‌نشده و خدمات بانکی به صاحبان حساب‌هایی که چک برگشتی دارند قطع نخواهد شد.

نائب رئیس اتاق اصناف کشور با تأکید بر اینکه ویروس کرونا باعث فشار مضاف بر اصناف و بازاریان شده است، گفت: رایزنی‌های لازم با رئیس اتاق اصناف کشور انجام‌شده تا با رایزنی با شورای پول و اعتبار و دولت در این خصوص مراتب به‌صورت وحدت رویه در سطح کشور حل‌وفصل شود.

، در نخستین روز شروع به کار ادارات در کشور در سال جدید پیگیری رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان (جلال‌الدین محمد شکریه) از دفتر این اتاق در رشت در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در اصناف منجر به تنظیم و ارسال نامه اتاق اصناف ایران خطاب به رئیس‌کل بانک مرکزی کشور شد که در آن درخواست شده به‌منظور تعلیق فعالیت سامانه چکاوک و کسر سود استمهال شده واحدهای صنفی اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads