کد خبر: 199799 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 مارس 2020 - 18:20

نماینده عالی دولت در گیلان ؛

گیلان بیش‌ترین میزان کاهش ورودی مسافر را دارد / تقلیل نیروهای شاغل در اداره‌ها و سازمان‌ها

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به کاهش ورود مسافر به استان طبق آمار انتشار یافته از سوی وزارت راه و شهرسازی طی سه روز نخست سال جدید، بر ضرورت استمرار این روند و نیز رعایت بیشتر توصیه های بهداشتی از سوی همگان تأکید کرد و گفت: در راستای جلوگیری از تجمعات، یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز تقلیل نیروهای شاغل در اداره ها، سازمان ها ، نهادهای دولتی و شهرداری ها تا یک‌سوم است.

به گزارش خوبان ،  ارسلان زارع امروز (سه شنبه) پس از جلسه ویدئوکنفرانس ستاد ملی مبارزه با کرونا که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد؛ اظهار داشت: در ابتدای این جلسه از سوی وزیر راه و شهرسازی گزارشی از آخرین وضعیت ترافیکی در جاده های کشور اعلام شد که بر اساس آن؛ گیلان تا سوم فروردین ماه جاری با کاهش ۸۴ درصدی تردد و ورود مسافر از همه محورهای ورودی و خروجی نسبت به مدت مشابه سال قبل، مواجه است که بیش ترین میزان کاهش ورودی مسافر محسوب می شود.

وی این موفقیت را مرهون تاکیدات مسئولان و مردم برای پرهیز از سفرهای غیرضروری به گیلان و آگاهی آنان دانست و افزود: کاهش چشمگیر ورود مسافر به گیلان نشان می دهد که سیاست ها و اطلاع رسانی های تعیین شده برای کاهش تردد به گیلان، مطلوب بوده است البته باید اقدامات خودمراقبتی ، دیگر مراقبتی و توجه به توصیه های کارشناسان و پزشکان تا قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا توسط آحاد مردم از جمله هم استانی ها استمرار یابد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلانیان هم با کاهش تردد در محورهای درون شهری و بین شهری موجب کاهش خطر شیوع ویروس کرونا شده اند ، از صدا و سیمای مرکز استان، رسانه ملی و دیگر رسانه ها به سبب تنویر افکار عمومی و پخش مکرر پیام های بهداشتی و اخبار و مطالب پزشکی مرتبط تشکر کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز کاهش نیروی شاغل در ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی، عمومی و شهرداری ها تا یک سوم به منظور جلوگیری تجمعات بود که این سیاست به نوعی در گیلان به صورت دورکاری اجرا می شده است.

دکتر زارع همچنین از تمدید مرخصی زندانیان به مرخصی رفته تا پایان فروردین ماه جاری به عنوان یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز خبر داد و گفت: هدف از اجرای این تصمیم ، کمک به قطع چرخه و پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: تعطیلی مراکز خرید و تجاری هم تا ۱۵ فروردین ماه استمرار خواهد داشت که لازم است از همه کاسبان و افرادی که به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا احترام می گذارند، تقدیر نمایم.

دکتر زارع در بخش دیگری از سخنانش به اقدام ارزشمند تعدادی از خیران شریف گیلانی طی روزهای اخیر در راستای مقابله با ویروس کرونا اشاره و ضمن قدردانی از آنان اظهار کرد: برخی مالکان نیز در نقاط مختلف استان به منظور کمک به کسبه ای که کسب و کار آنها با کاهش شدید فروش مواجه شده ، نسبت به بخشش اجاره بها یا در نظر گرفتن تخفیفاتی ویژه اقدام کرده اند؛ البته شایسته است صاحبان مغازه ها ، مراکز فروش و سایر اماکنی که مستاجران آنها به سبب کاهش درآمد دچار مشکلات اقتصادی شده اند ، در صورت امکان تخفیفات و همکاری های لازم را تا پایان فروردین ماه جاری استمرار دهند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads