کد خبر: 199787 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 مارس 2020 - 11:20

معاون سیاسی استاندار گیلان ؛

مقام نخست گیلان در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا

معاون سیاسی استاندار گیلان گفت : گیلان در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و پایش و غربالگری بیماران با فاصله زیاد از دیگر استان ها ، مقام نخست کشور را دارد .

به گزارش خوبان، محمود قاسم نژاد در جلسه بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا در سه شهر غرب گیلان افزود : بر این اساس دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت ۲٫۵ میلیون نفری استان تا کنون در این طرح غربالگری و پایش شده اند.

وی با اشاره به اینکه پایش بیشتر شهرستان های گیلان از ۸۵درصد گذشته و در تعدادی از شهرستان ها هم کار به انجام رسیده و ۱۰۰ درصد جمعیت غربالگری شده اند، افزود : این رقم در شهرستان رشت بخاطر جمعیت زیاد آن حدود ۶۰شهرستان درصد است.

معاون استاندار تصریح کرد : این طرح با کمک مراقبین بهداشت و درمان و بسیج سپاه ناحیه و مسولیت فرمانداران ۱۶ شهرستان گیلان انجام شده است .

وی در ادامه افزود : در این میان باید از حضور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تیپ ۲۱۶ لشکر ۱۶زرهی قزوین در شهرستان های صومعه‌سرا، فومن و شفت قدردانی کنم که در صف مقدم مبازره با ویروس کرونا مشتاقانه با همه توان خدمت می کنند .

قاسم نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه تشکلهای خیرین باید تقویت شود عنوان کرد : بسیاری از خیرین و تشکل ها در این ایام درتهیه اقلام بهداشتی ، مواد ضدعفونی و سایر اقلام پیشقدم شده اند و یک مسوولیت اجتماعی را پذیرش کرده اند .

وی افزود: این نوع ایثارگری در این شرایط سخت منحصر به فرد است و باید  روحیه ایثار در این خیرین حفظ و تقویت شود و از زحمات آنها به نحو احسن تقدیر کرد .

قاسم نژاد بر ادامه روند تعطیلی مراکز تجاری،پاساژها ، استخرها و سایر اماکنی که منجر به تجمع مردم می شود ،تاکیدکرد .

 وی گفت : مراکزی که مواد غذایی و اقلام اساسی مورد نیاز مردم را تامین می کنند نیز باید طبق ساعت و شرایط خاص به فعالیت خود ادامه دهند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته در مسیر مبارزه با این بیماری بسیاری از سرمایه های اجتماعی خود را در حوزه بهداشت و درمان از دست داده ایم از مردم خواست : با کمک هم و رعایت نکات بهداشتی فردی و ماندن در منزل جان خود و همنوعان خود را حفظ کرده تا سلامت به جامعه برگردد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads