کد خبر: 199719 - تاریخ: شنبه، 21 مارس 2020 - 19:42

استاندار گیلان:

کاهش ورود مسافر به گیلان/ مردم همچنان در خانه بمانند

استاندار گیلان با اشاره به کاهش ورود مسافر به این استان از شهروندان خواست تا ۱۵ فروردین با در خانه ماندن به کادر درمان و پرستاری برای کنترل این ویروس کمک کنند.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع ظهر شنبه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در استانداری گیلان با اشاره به مصوبات جدید ستاد ملی در این رابطه، تأکید کرد: اجرای این مصوبات ضروری است.

وی با بیان اینکه در جلسه ستاد ملی در زمینه ساعت فعالیت مراکز تجاری، خرید و پاساژها تصمیم گیری شد، افزود: در ستاد استانی تصمیماتی در این زمینه گرفته شده بود که مردم و صاحبان واحدهای صنفی همکاری مطلوبی در این زمینه داشتند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه البته در برخی از شهرها همانند رشت تعطیلی واحدهای صنفی، بازارها و مراکز خرید حداقل بوده است، گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی تا ۱۵ فروردین مراکز تجاری و خرید، پاساژها، بازارچه‌ها و مراکز تجمع تجاری تعطیل شده است.

وی با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی در این زمینه از طریق فرمانداران و همکاری بازاریان و مردم در زمینه اجرا، ادامه داد: البته مراکز عرضه اقلام اساسی و مورد نیاز مردم و داروخانه از این موضوع مستثنی هستند.

زارع در ادامه به موضوع تردد مسافران نوروزی در سه روز پایانی سال و آغاز سال جدید اشاره و بیان کرد: بر اساس آمار شاهد کاهش ۵۰ درصد ترددها در سطح کشور به ویژه در استان‌های شمالی هستیم.

وی بر لزوم توجه مردم برای عدم تردد و مسافرت به استان گیلان تأکید کرد و افزود: شهروندان با رعایت بهداشت فردی و عمومی در خانه‌ها بمانند و دید و بازدیدهای عید را به حداقل رسانده تا شاهد کنترل این ویروس باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه در روزهای پایانی سال شاهد افزایش ترددها در استان بودیم که نگرانی‌های برای ۱۰ روز آینده به دنبال داشته است، گفت: انتظار داریم شهروندان در این دو هفته با در خانه ماندن و خود مراقبتی سبب قطع شدن چرخه انتقال این ویروس شوند.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads