کد خبر: 199583 - تاریخ: چهارشنبه، 18 مارس 2020 - 09:05

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان؛

زیرساخت کشورمان آمادگی مقابله با کرونا را نداشت | در یک بازه زمانی سبب تلفات غیرقابل تصور شد

قربانی با بیان اینکه این ویروس در گیلان در یک بازه زمانی به اپیدمی و سبب تلفات غیرقابل تصور شد، اظهار کرد: گیلان با بسیج همه امکانات تقریبا در حوزه موفقیت مبارزه با کرونا سرآمد همه استان ها شده است.

به گزارش خوبان، «وحید پورحضرت» در جلسه مقابله با کرونا که با حضور محمدحسین قربانی نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان در محل فرمانداری ماسال تشکیل شد اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان و بیمارستان این شهرستان اهتمام وتلاش شبانه روزی برای خدمات رسانی به بیماران و مردم داشته اند که از تک تک انها تشکر ویژه می شود.

وی با بیان اینکه مردم ماسال مشارکت خوبی در پیشگیری از شیوع این بیماری داشته اند افزود: بیمارستان رسالت ماسال دارای ۳۲ تخت خواب است که با دو مشکل اصلی مواجه می باشد.

فرماندار ماسال با بیان اینکه این بیمارستان نیاز به تجهیزات سرمایه ای دارد گفت: عدم تجهیزات سرمایه ای این بیمارستان یکی از بزرگترین دغدغه های شهروندان و مسئولین ماسال شده است.

پورحضرت با بیان اینکه در این مدت شیوع ویروس کرونا، ارجاع بیماران ما به استان زیاد شده است تصریح کرد: علت اصلی این ارجاعات نداشتن تجهیزات کافی همچون تخت آی.سی.یو و دستگاه اکسیژن ساز و آمبولانس مناسب وغیره … در بیمارستان است.

وی با اشاره به اینکه همچنین این بیمارستان با چالش نداشتن پزشکان متخصص رو به رو است خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه این موضوع بارها به رئیس علوم پزشکی گیلان انعکاس داده شده اما همچنان با مشکل مواجه ایم.

فرماندار ماسال شرایط این شهرستان را خاص عنوان و اظهار کرد: بیشترین نارضایتی ما نبود متخصصین در بیمارستان رسالت است.

فرماندار ماسال با بیان اینکه با وجود کمبود متخصصین دیگر نباید کادر درمانی شهرستان جابه جا شوند افزود: نداشتن آمبولانس مجهز به تجهیزات و تخت آی.سی.یو شهرستان ما را با چالش روبه‌رو می‌کند و سبب ارجاعات ما به مراکز درمانی شهرستان‌های همچوار و استان می‌کند.

وی گفت: پیگیری همه مسئولان استانی منجر شد تا دانشگاه علوم پزشکی تجهیزاتی را به ماسال اختصاص دهند و امروز خواستاریم تا سفر نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت به ماسال به گونه‌ای رقم بخورد که بخشی از نیازمندی‌های شهرستان برطرف شود.

فرماندار ماسال با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری جمعیت این شهرستان ۵۲هزار و ۶۰۰نفر است گفت: با همکاری سپاه پاسداران و شبکه بهداشت شهرستان بالغ بر ۹۹.۳درصد مردم یعنی بیش از ۵۴ هزار نفر بسیج غربالگری انجام شده است.

زیرساخت کشورمان آمادگی مقابله با کرونا را نداشت

در ادامه محمد حسین قربانی با بیان اینکه زیرساخت کشورمان آمادگی مقابله با چنین ویروسی را نداشت تصریح کرد: در ۱۵ روز نخست شیوع این ویروس، با توجه به هجمه عظیمی از مردم که در گیر ان شدند تیم بهداشت و درمان به عنوان سربازان خط مقدم کشور بودند.

وی با بیان اینکه از همان اغازین روز از همه ظرفیت کشور برای مبارزه با این ویروس استفاده شد، خاطرنشان کرد: کرونا در استان گیلان نسبت به استان‌های دیگر به دلیل رطوبت، ساختار گیلان، ضعف در بهداشت و درمان، تراکم روستا و شهرها و پراکندگی متفاوت بوده است.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با بیان اینکه این ویروس در گیلان در یک بازه زمانی به اپیدمی و سبب تلفات غیرقابل تصور شد، اظهار کرد: گیلان با بسیج همه امکانات تقریبا در حوزه موفقیت مبارزه با کرونا سرآمد همه استان ها شده است.

قربانی با بیان اینکه رئیس سازمان سلامت اعلام کرده همه مطالبات بیمه‌ای بیمارستان‌های خصوصی و دولتی را تا سال ۹۷ کامل پرداخت می‌کنند افزود: دکتر یوسفیان پیگیری های لازم را انجام دهد تا در یکی دوروز آینده اگر بیمارستان مطالباتی دارد دریافت نماید.

وی گفت: با توجه به اعتباراتی که قرار است برای استان تخصیص یابد در صددیم تا حداقل ترین ها را برای بیمارستان ماسال تهیه کنیم.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به اینکه حدود ۱۸ هزار دستکش و یک هزار و ۱۰۰ ماسک n95 برای بهداشت و درمان ماسال اختصاص داده شده و امروز به دستشان می رسد تصریح کرد: این ماسک‌ها فقط برای کادر درمانی است و برای عموم مردم همین ماسک‌های معمولی پارچه‌ای بهترین گزینه است.

قربانی با بیان اینکه وزارت بهداشت لیست آمبولانس های کشور را تعبیه کرده و سهم استان گیلان قابل توجه است، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود کادر درمانی که بیمارستان ماسال مواجه است و بیماران باید به شهرستان‌های همجوار ارجاع شوند، داشتن یک آمبولانس برای بیمارستان از ضروریات است.

وی با بیان اینکه همه داروخانه‌های شهرستان‌ها باید تا ۱۲ شب حضور داشته باشند افزود: اگر نیازی به داروخانه شبانه‌روزی دیگری هم است هر یک از داروخانه‌ها که طالب این کار هستند ،مسئولان مربوطه می‌توانند مجوز سه تا شش ماهه برای فعالیت آنها صادر کنند.

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان اظهار کرد: در راستای تامین نیروی متخصص برای بیمارستان ماسال در سال جدید گام‌های مثبتی برداشته خواهد شد.

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads