کد خبر: 199429 - تاریخ: شنبه، 14 مارس 2020 - 09:27

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ؛

فعالیت ۱۴ واحد برای تولید اقلام بهداشتی در گیلان؛ مردم نگران تأمین کالاهای اساسی نباشند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از نظارت مستمر بازرسان بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدکننده اقلام بهداشتی در استان خبر داد و گفت: ۱۴ واحد صنعتی در گیلان مشغول تولید انواع اقلام بهداشتی هستند.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق‌پوش ، توافقات انجام شده بین دو وزارتخانه صمت و وزارت بهداشت و درمان برای مبارزه با ویروس کرونا و رفع کمبودهای موجود در بازار در حوزه انواع اقلام بهداشتی اظهار داشت: با تمهیدات فراهم شده هم‌اینک ۱۴ واحد صنعتی در گیلان مشغول تولید انواع اقلام بهداشتی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بسترهای لازم برای راه‌اندازی واحدهای جدید تولیدکننده اقلام بهداشتی در استان فراهم شده است عنوان کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت از بخش‌های بسیار تأثیرگذار و تعیین‌کننده در اقتصاد کشورمان محسوب می‌شود و در شرایط بحرانی وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارد.

دلق‌پوش کمبود شدید اقلام بهداشتی نظیر الکل، دستکش، ماسک و نظایر این‌ها در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در استان گیلان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تغییر خطوط تولیدی واحدهای صنعتی گیلان برای رفع کمبودهای موجود در سطح بازار جهت کاهش معضلات به وجود آمده در استان کمک بسیار زیادی کرد.

   وی تلاش فعالان عرصه تولید لوازم بهداشتی و درمانی را برای مبارزه با ویروس کرونا مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه دو مجموعه وزارت صمت و وزارت بهداشت در کنار هم هستند تصریح کرد: مدیران واحدهای صنعتی در این شرایط بحرانی با جدیت پای کار هستند و به صورت مستمر اقدام به تولید محصولات مذکور می‌کنند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تا پیش از بروز شرایط بحرانی، تعداد واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی در استان محدود به ۲ مرکز شده بود ابراز داشت: با پیگیری‌های مجموعه سازمان صمت و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی تعداد واحدهای تولید اقلام بهداشتی در گیلان افزایش یافت.

دلق‌پوش انواع ژل دست، محلول و مایع ضدعفونی کننده، شوینده‌ها، پدهای الکلی و ماسک را از جمله اقلام بهداشتی که هم‌اینک توسط واحدهای صنعتی گیلان تولید می‌شوند خواند و گفت: مصرف این اقلام در بیمارستان‌ها به علت افزایش بیماران افزایش پیدا کرده است بنابراین تأمین آن برای کمک به کادر درمانی در اولویت قرار دارد.

وی تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی فعال گیلان برای تولید محصولات بهداشتی را در شرایط فعلی از جمله ضروریات حیاتی استان تلقی کرد و افزود: امیدواریم با رفع مشکلات این بخش و فراهم شدن مواد اولیه، شاهد رفع هر چه بیشتر نیازمندی اقلام ضد‌عفونی کننده و بهداشتی و اشباع بازار در این زمینه باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان موقعیت جغرافیایی ممتاز استان گیلان را به عنوان یک استان مرزی و استراتژیک در سطح کشور بسیار تعیین کننده ارزیابی کرد و بیان داشت: گیلان در بدترین شرایط می‌تواند به‌عنوان یک سوپاپ اطمینان برای پشتیبانی از کل کشور عمل کند بنابراین استفاده از ظرفیت‌های این استان ضروری است.

دلق‌پوش پیشینه صنعت در گیلان را مورد اشاره قرار داد و ضمن تأکید بر لزوم گسترش این بخش در استان به جهت اشتغال‌زایی فراوان آن خاطرنشان کرد: در طول سال‌ها و سنوات اخیر شاهد اقدامات و گام‌های محکمی در عرصه‌ صنعت و تجارت بودیم و امیدواریم با حضور کشورمان در جمع اتحادیه اوراسیا این حوزه بیشتر از این‌ها توسعه پیدا کند.

وی با تأکید بر ینکه بر اساس برنامه‌ریزی قرار بود ۵ نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره در پنج شهرستان بزرگ گیلان برپا شود که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در گیلان برنامه آن‌ها لغو شد خاطرنشان کرد: مردم شهروندان گیلانی بابت کالاهای اساسی نباید نگران باشند زیرا با تمهیدات اندیشیده شده کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

انتهای پیام/۶۱۴/ح


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads