کد خبر: 19935 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 فوریه 2013 - 13:32

کارگر ساده روستایی که میلیاردر شد + تصاویر

خوبان خبر:«از فقر و نداری از شیراز به این روستا امدم، یکی از اهالی روستا خانه ای کوچک به من داد که زن و بچه ام بی سرپناه نباشد (شغلم کارگری بود و دست فروشی به زحمت روز ۳ الی ۴ هزارتومان درآمد داشتم. به شب دو آلمانی که به منطقه ما آمده بودند به خاطر خرابی موتورشان به خانه من آمدند و من ان شب با امکانات کم از آنها پذیرایی کردم.

به گزارش خوبان:  بولتن نیوز به نقل از بویر نیوز / سعید پایدار (کارشناس معماری – کارشناس ارشد ایران شناسی): در حین تکمیل رساله دوره کارشناسی ارشد به توصیه استاد راهنمایم (دکتر رنجبر گروه ایراشناسی دانشگاه شیراز) به روستای «امامزاده بزم» از توابع شهرستان “بوانات” رفتم. البته قبل از این سفر از طریق رسانه ها و مطبوعات از خلاقیت این شخص روستایی اطلاعاتی داشتم ولی شنیدن کی بود مانند دیدن:!

غروب یک روز بهاری درب خانه برزگر را صدا درآوردم و در پشت گوشی ناباورانه این جمله راشنیدم:«اتاق ها همه پر شده باید قبلا هماهنگی می کردید»!  خواهش و تمنا بالاخره جواب داد و پسر بچه ای درب را باز کرد سراغ عباس برزگر را گرفتم و او را در حالی که در مزرعه کشاورزی اش در حال کار بود یافتم. بعد از خوش و بش از او سوال کردم که چه شد به فکر این کار افتادی او چنین جواب داد:

«از فقر و نداری از شیراز به این روستا امدم، یکی از اهالی روستا خانه ای کوچک به من داد که زن و بچه ام بی سرپناه نباشد (شغلم کارگری بود و دست فروشی به زحمت روز ۳ الی ۴ هزارتومان درآمد داشتم. به شب دو آلمانی که به منطقه ما آمده بودند به خاطر خرابی موتورشان به خانه من آمدند و من ان شب با امکانات کم از آنها پذیرایی کردم. بعد ازمدتها چند نفر خارجی به روستای ما امدند و مستقیما سراغ من را گرفتند و معلوم شد که دو نفر قبلی خاطرات و تصاویری که از زندگی روستای مارا داشتند را در اختیار این گردشگران قرارداده بودند، آنها آن روز ۲۰۰ هزارتومن به من دادند و آن معادل پنج ماه کارگری من بود. کم کم تبلیغاتی که گردشگران خارجی در ماهواره و اینترنت کردند باعث شد که روستای ما جهانی شود بعد از مدتی استقبال و بازدید از روستای ما طوری شد که گردشگران اروپایی باید تا مدتها در روستای ما می ماندند چون امکانات من جوابگوی انها نبود.

اقای برزگر در جواب سوال بنده که چه چیز باعث شد که کار شما در اندک زمانی جهانی و مورد توجه گردشگران قرار گیرد گفت :«کشورهای خارجی خصوصا اروپا و امریکا عاشق فرهنگ و آداب و رسوم و به طور کلی سبک زندگی ایرانی ها هستند، چون فرهنگ ما در دنیا بی نظیر است در روستا همه چیز طبیعی ساده و بی ریا است ، به طوری که گردشگران اروپایی حاضرند شبی یک میلیون تومان برای خانه های خشتی روستای ما بپردازند، من تاکنون به ۱۸ کشور خارجی رفته ام حتی سازمان جهانی گردشگری به فرزندان خردسال من دکترای افتخاری گردشگری داده است و نام بنده به عنوان نماینده روستاییان و عشایر جهان ثبت شده است بعضی موقع درآمد من تا ماهی ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان نیز بوده است.

(مخاطبان محترم پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز می تواند جزییات بیشتر جهانی شده این روستا و عباس برزگر را در اینترنت جستجو نمایند)

 روز بعد در حالی که از روستای کویری امام زاده بزم به سمت یاسوج می امدم تمام فکر و ذهنم در میان طبیعت بکر زیبای روستاهای بی نظیری ماند:کریک، مارین، کره، کوخدان، زی زی، چیتاب، چشمه چنار، دژکوه،… غوطه ور بود و با خود می گفتم : آیا گردشگری روستایی استان ما منتظر اتفاق شانسی مثل امامزاده بزم است یا برنامه ریزی و تدبیر مدیران ؟! تصاویر ذیل خود زبان گویای این اتفاق شیرین است.

 

خانه عباس برزگر که روزانه صدها گردشگر  داخلی و خارجی از ان بازدید می کنند.

این روستایی چندین بار به عنوان کارآفرین نمونه کشور به استان فارس معرفی  گردید.

خانواده عباس برزگر چندین بار مورد تشویق مسئولین از جمله رئیس جمهور قرار گرفت.

باورش سخته ، اتاق های خشتی با سقف چوبی در این روستا شبی ششصد یورو  به اروپایی ها کرایه داده می شود.

بازیگران هالیوود لحظات به یاد ماندنی را در این روستا

اظهار شوق و شعف گردشگران خارجی از حضور در این روستا

این روستایی ، قسمتی از خانه اش را به فروشگاه و نمایشگاه صنایع دستی اختصاص داده است و به قول خودش ماهیانه ده میلیون تومان در این بخش درامد دارد.

عباس برزگر در حال فروش گیاهان داروئی و محلی.

عباس برزگر در حال توضیح فعالیت های گردشگری خود

قضاوت با خودتان است این طبیعت بوانات است . . .

و این طبیعت چندتا از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

 

اطراف روستای گوشه(شاه قاسم)

 

روستای نظراباد از توابع بخش کبگیان(شهر چیتاب)

چشم انداز روستای نقاره خانه

 

روستای تاریخی و بافت معماری کریک


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads