کد خبر: 199302 - تاریخ: دوشنبه، 9 مارس 2020 - 17:36

رئیس سازمان صمت گیلان:

افزایش تعداد واحدهای تولید کننده اقلام بهداشتی در گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به افزایش تعدادهای تولید کننده مواد ضدعفونی کننده و شوینده به ۱۴ عدد، گفت: بازرسان در این واحدهای صنعتی بر نظارت های بیشتر تشدید شده است.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق پوش ظهر دوشنبه در جلسه در کمیته پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: نظارت بازرسان مستقر در واحدهای صنعتی بر زنجیره تولید اقلام بهداشتی تشدید شده است.

وی با اشاره به حضور بازرسان سازمان صمت در واحدهای صنعتی، گفت: با اضافه شدن ۶ واحد صنعتی دیگر در این هفته به ظرفیت تولید اقلام بهداشتی، تعداد تولید کنندگان این اقلام به ۱۴ واحد در گیلان رسید.

دلق پوش با بیان اینکه مدیران واحدهای صنعتی در این شرایط بحرانی پای کار هستند، افزود: قبل از این بحران تعداد واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی مرتبط با پیشگیری از کرونا در گیلان تنها دو مورد بود که با پیگیری همکاران سازمان صمت و به کار گیری ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی در هفته گذشته به هشت واحد رسیده بود که هم اکنون شش واحد دیگر نیز به این واحدها افزوده شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد بستری شدن مشکوک به کرونا و همچنین مبتلایان به کرونا، مصرف این اقلام در مراکز درمانی رو به افزایش است و حفاظت از تیم خط مقدم درمان؛ پزشکان مجاهد، پرستاران و کلیه کادر درمانی غیرتمند که هر لحظه در مواجهه و مبارزه با بیماری هستند در اولویت است.

تولید روزانه ۷ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در گیلان

دلق پوش با اشاره به قابلیت افزایش تولید در صورت تأمین مواد اولیه، ادامه داد: در حال حاضر روزانه بیش از ۷ هزار لیتر مواد شوینده ضد عفونی کننده برای سطوح و معابر تولید و مصرف می‌شود.

وی تأمین مواد اولیه برای تولید اقلام بهداشتی را چالشی برای افزایش بیشتر تولیدات دانست و تصریح کرد: در صورت تأمین مواد اولیه برای این واحدها، ظرفیت تولید به دو یا حتی سه برابر میزان کنونی قابل افزایش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ هزار عدد ماسک توسط چهار واحد صنعتی و انواع محلول، ژل و اسپری بیش از ۱۲ هزار لیتر و همچنین ۶۰۰ هزار عدد پد الکلی نیز به صورت روزانه توسط ۱۰ واحد صنعتی دارای مجوز تولید می‌شود.

دلق پوش درباره توزیع اقلام بهداشتی در سطح شهر اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا، وظیفه تولید اقلام مواد بهداشتی و پیشگیرانه بعهده سازمان صمت است که پس از تولید مستقیماً در اختیار معاونت غذا و دارو و نمایندگان وزارت بهداشت گذاشته می‌شود تا در مورد نحوه توزیع و عرضه آن اقدام نمایند.

وی یاد آور شد: البته غیر از این واحدها، حداقل ۵ واحد صنعتی دیگر نیز در حال اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی هستند که تا پایان سال به چرخه تولید اقلام بهداشتی در گیلان خواهند پیوست.

انتهای پیام/۳۳


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads