کد خبر: 199256 - تاریخ: شنبه، 7 مارس 2020 - 21:50

استاندار گیلان ؛

زیرساخت‌های بهداشتی گیلان پایین‌تر از میانگین کشوری است

استاندار گیلان با بیان اینکه نیازمند امکانات و تجهیزات بهداشتی بیشتری هستیم گفت: زیرساخت‌های بهداشتی استان گیلان مطلوب نبوده و با توجه به کمبود امکانات و نیروی انسانی در گیلان نیازمند ارسال اقلام بهداشتی بیشتری هستیم.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع امشب در نشست با اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان با اشاره به لزوم استقرار بیمارستان موقت اظهار داشت: در دو هفته گذشته‌ همواره پیگیری‌های متعددی جهت استقرار بیمارستان موقت در رشت انجام شده است.

استاندار گیلان با اشاره به تمهیدات اتخاذ یافته جهت استقرار بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی موقت و اعلام آمادگی وزارت دفاع برای راه‌اندازی آن در استان بیان داشت: مردم گیلان نیز باید مقابله با این ویروس را بیشتر جدی بگیرند تا شاهد شکل‌گیری فضای همدلی بیشتر و حفظ آرامش در جامعه باشیم.

زارع با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند پیگیر مسائل و مشکلات استان در سطح ملی باشند و در حفظ و تقویت آرامش اجتماعی نیز موثر هستند خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نواقص و مشکلات زیادی وجود دارد اما دولت تمام تلاش خود را برای رفع نواقص و کمبودها به‌کار گرفته است.

وی شاخص زیرساخت‌های بهداشتی استان گیلان را نسبت به میانگین کشوری کمتر دانست و گفت: با توجه به محدودیت‌ها و کمبود امکانات و نیروی انسانی در گیلان بدیهی بود که آمادگی لازم برای روبرو شدن با این ویروس در سطح وسیع وجود نداشته باشد به همین خاطر درخواست‌های متعددی برای پشتیبانی بیشتر از وزارت بهداشت و درمان داشتیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه نیازمند امکانات و تجهیزات بهداشتی بیشتری هستیم تصریح کرد: مردم گیلان نیز باید توصیه‌های بهداشتی را بیشتر جدی بگیرند و در منازل خود حضور داشته باشند تا شاهد رفع این بحران و قطع زنجیره گسترش این بیماری در استان باشیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان نیز از ارسال اقلام بهداشتی مورد نیاز استان تا دوشنبه هفته جاری خبر داد و اظهار داشت: ارسال اقلام و امکانات بهداشتی بیشتر به استان در رفع و عبور از این بحران تاثیرگذار است. 

محمدحسین قربانی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و منطقه آزاد انزلی برای گسترش امکانات بهداشتی خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از نیازمندی‌های درمانی استان گیلان از جمله دستگاه‌های ونتیلاتور ثابت، تخت، تشک و ماسک N95 تا دوشنبه هفته جاری به گیلان ارسال می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار گیلان و سایر مسئولان برای مقابله با این ویروس در استان اظهار داشت: از دولت نیز انتظار می‌رود که استان گیلان را به‌صورت استثنا در نظر گیرد و در برخی مسائل و اعلام شرایط ساعت کاری در استان تمهیدات ویژه اتخاذ کند.

ذبیح‌الله نیکفر لیالستانی با اشاره به ضرورت حمایت بیشتر از بیمارستان‌های خصوصی برای گسترش خدمات‌رسانی‌ها تصریح کرد: باید برای حفظ شرایط روستاها نیز تلاش شود از طرفی کاهش رفت‌وآمد مردم در اماکن عمومی و در منزل ماندن مردم در ایجاد شرایط مطلوب موثر و ضروری است.

انتهای پیام/۶۱۲/ ز


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads