کد خبر: 199145 - تاریخ: چهارشنبه، 4 مارس 2020 - 08:44

معاون پیشگیری دادگستری گیلان؛

هشدار دستگاه قضایی به معدود پزشکانی که در این وضعیت مطب را تعطیل و یا از پذیرش بیمار امتناع کنند

احمد آقایی معاون پیشگیری دادگستری ، از هشدار دستگاه قضایی به معدود پزشکانی که مطب خود را در وضعیت وقوع پدیده تلخ شیوع ویروس کرونا تعطیل کرده و یا از پذیرش بیماران امتناع می‌کنند خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ما در یک وضعیت بحرانی به سر می‌بریم بنابراین این افراد باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

به گزارش خوبان،  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان ضمن تقدیر از تلاش و کوشش شبانه‌روزی کلیه پزشکان و پرستاران برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا عنوان کرد: کادر درمانی در واقع سربازان خط مقدم این جبهه جنگ محسوب می‌شوند که با ایثار و فداکاری وصف‌ناپذیری مشغول خدمت به مردم و بیماران هستند.

آقایی روحیه فداکاری و از خودگذشتگی پرستاران و پزشکان برای درمان بیماران در بیمارستان‌ها را قابل ستایش خواند و با بیان اینکه مردم قدرشناس ما این مجاهدت‌ها را از یاد نمی‌برند افزود: با دیدن این روزها همگان به یاد ایام سخت دوران دفاع مقدس می‌افتیم که چگونه رزمندگان در جبهه‌های نبرد در مقابل دشمن می‌ایستادند.

وی مسئولیت‌پذیری رزمندگان و سربازان برای دفاع از میهن در طول دوران هشت سال دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در مقابل این دسته از سمبل‌های ایثار و فداکاری کشورمان، عده‌ای هم عافیت‌طلبی و مصلحت‌گرایی را پیشه کرده و تعداد معدودی هم با ارتباطات و پارتی به دنبال گرفتن گواهی معافیت برای فرزندانشان بودند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان شرایط امروز جامعه را که به بیماری کرونا دچار شده بسیار حساس و سخت تلقی کرد و با بیان اینکه همه باید به میدان مبارزه وارد شوند گفت: امروز با تعداد زیادی از پزشکان مسئولیت‌پذیر و پرستاران مواجه‌ایم که برای خدمت به مردم کشور خود از هیچ ایثاری فروگذار نمی‌کنند.

آقایی عافیت‌طلبی و پا به‌کار نبودن عده‌ای از پزشکان در شرایط حساس فعلی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه گروهی بسیار ناچیز از پزشکان مطلب‌های خود را تعطیل و احساس مسئولیت نمی‌کنند ابراز داشت: این افراد انگار بی‌خبرند و نمی‌دانند ویروس کرونا وقتی شیوع پیدا می‌کند به کسی رحم نمی‌کند و همه را درگیر می‌سازد.

وی درخواست دستگاه قضا از پزشکان برای عمل به رسالت‌های ذاتی‌شان و کمک به بیماران را مورد تأکید قرار داد و افزود: در کنار پزشکان متعهد سرزمین‌مان، افرادی که تمرد می‌کنند بدانند همانطور که در زمان جنگ اگر رزمنده‌ای از صحنه جنگ فرار می‌کرد توسط قانونگذار مؤاخذه می‌شد آنان نیز باید پاسخگوی رفتار غیراخلاقی خود باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان ضمن قدردانی از همت بلند کادر درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان عنوان کرد: هم‌اینک تعداد زیادی از پزشکان و پرستاران بیمار هستند اما با تمام این‌ها باز صحنه و میدان را خالی نکرده و برای خدمت به مردم و بیماران از دل و عمق جان خود مایه می‌گذارند.

انتهای پیام/۲۳۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads