کد خبر: 199104 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 مارس 2020 - 08:43

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

نابودی ویروس کرونا با فریزکردن نان از نظر علمی ثابت نشده است

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه فریزکردن نان ویروس کرونا را از بین نمی برد، گفت: نابودی ویروس کرونا با فریزکردن نان از نظر علمی ثابت نشده است.

به گزارش خوبان ، مرجان مهدوی روشن، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با اشاره به این مطلب که  فریزکردن نان ویروس کرونا را از بین نمی برد، اظهار داشت : نابودی ویروس کرونا با فریزکردن نان از نظر علمی ثابت نشده است.
وی با بیان که ویروس کرونا به سرما مقاوم و نسبت به گرما حساسیت دارد، تصریح کرد: به همین علت یکی از راه های از بین بردن این ویروس، حرارت دادن و پختن مواد غذایی است که نان را هم شامل می شود.
دکتر مهدوی روشن ادامه داد: تا زمانی که نان از تنور بیرون می آید  گرم بوده و آلودگی ندارد،  در صورتی که شرایط بهداشتی انتقال نان از نانوایی تا منزل به خوبی رعایت شود، مشکلی پیش نخواهد آمد اما اگر احساس شود که این مهم رعایت نشده باشد بهتر است که نان قبل از استفاده، گرم شود.
وی تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از ابتلا نشدن به بیماری ها از جمله ویروس کرونا را بسیار مهم دانست و گفت: با تقویت سیستم ایمنی می توان از ابتلا شدن بیماری های ویروسی پیشگیری کنیم و یا اینکه در صورت ابتلا راحت تر برای مقابله با بیمارها از جمله کرونا مقاومت نماییم.
متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گیلان  در ادامه با تاکید به اینکه به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن اصول تغذیه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در این خصوص باید از مایعات  که شامل آب، چای، شیرگرم، سوپ و … می شود  در برنامه غذایی بیشتر استفاده کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  در ادامه استفاده از میوه و سبزی با رعایت اصول بهداشتی را مهم دانست و یادآور شد : در این خصوص ضروری است تا برای استفاده از سبزی به صورت خام ، پنج دقیقه در محلول ضدعفونی کننده نگهداری و به خوبی شستشو داده  شود.
دکتر مهدوی در پایان با تاکید بر ضرورت مصرف پروتئین به ویژه در این ایام خاطر نشان کرد: به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن باید به اندازه کافی حبوبات، مرغ “کاملا پخته شده”، لبنیات و پنیر مورد استفاده قرار گیرد./ص

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads