کد خبر: 199067 - تاریخ: دوشنبه، 2 مارس 2020 - 09:37

رئیس سازمان صمت گیلان:

تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده در ۸ واحد صنعتی گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: ۸ واحد صنعتی گیلان برای تأمین نیازهای بازار اقدام به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده کرده اند.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق پوش عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر خطوط تولید هشت واحد تولیدی در استان گیلان، اظهار کرد: این واحدها با تغییر خط تولید خود اقدام به تولید ماسک و مواد ضدعفونی می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه درک شرایط اضطراری کشور از طرف مدیران واحد صنعتی را شایسته تحسین است، افزود: مردم برای تأمین محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده نگرانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: اقلام تولید شده با هماهنگی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی از طریق مراکز درمانی و داروخانه‌ها در اختیار پزشکان، پرستاران و مردم گیلان قرار خواهد گرفت.

دلق پوش با بیان اینکه در حال حاضر ۸ هزار لیتر انواع ژل، محلول و مایع ضدعفونی کننده و شوینده به صورت روزانه در این واحدهای صنعتی گیلان در حال تولید است، تصریح کرد: واحدهای تولیدی در صورت تهیه مواد اولیه می‌توانند این ظرفیت را به بیش از ۳۰ هزار لیتر برسانند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تنها واحد تولید الکل در گیلان در صورت دسترسی بیشتر به مواد اولیه روزانه ۲۰ هزار لیتر می‌تواند الکل تولید کند، افزود: در واحدهای تولیدی گیلان ۶۰۰ هزار عدد پد الکلی به صورت روزانه تولید می‌شود.

رئیس سازمان صمت گیلان به اضافه شدن یک واحد صنعتی دیگر برای تولید ماسک بهداشتی تا پایان هفته اشاره کرد و گفت: با هماهنگی یک واحدی دیگر برای تولید ماسک؛ این ظرفیت از ۶ هزار عدد تولید ماسک در روز در مرحله اول افزایش یافته و به زودی با شروع تولید واحد دوم به بیش از ۱۶ هزار عدد خواهد رسید.

کد خبر 4867459
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads