کد خبر: 199065 - تاریخ: دوشنبه، 2 مارس 2020 - 09:32

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛

افزایش ۴۰ درصدی تولید بذر برنج در گیلان

با توجه به نزدیک شدن به آغاز فصل زراعی در استان گیلان کار تولید بذر برنج در استان گیلان به اتمام و توزیع آن در بین شالیکاران آغازشده است.

به گزارش خوبان، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توزیع بذر برنج در گیلان مجدداً گواهی‌شده است، اظهار کرد: یک هزار و ۶۵۰ تن بذر برنج گواهی‌شده از ارقام برنج‌های پر محصول استان در بین شالیکاران توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر نظارت جهاد کشاورزی به توزیع بذر در استان گیلان گفت: دو شرکت تولیدکننده دولتی و دو شرکت خصوصی کار توزیع بذر برنج را با نظارت سازمان جهاد کشاورزی، مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تولید و عملیات فرآوری و بوجاری بر عهده‌دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه بذر برنج توزیع‌شده در گیلان، ۳۳ هزار هکتار از اراضی استان را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: خوشبختانه امسال با افزایش ۴۰ درصدی در حوزه تولید بذر مواجه بوده‌ایم که ۱۴ درصد از اراضی شالیزاری را پوشش می‌دهند هرچند توزیع بذر در شهرستان‌هایی که ازنظر تقویم زراعی زودتر از سایر مناطق استان نشاکاری در آن شروع می‌شود آغاز گردید.

درجانی با اشاره به اختصاص یارانه برای تولید بذر افزود: ارزش مالی تولید بذر ۲۵ میلیارد تومان بوده و دولت به جهت حمایت از کشاورزان مصرف‌کننده این بذور و توسعه این صنعت، بالغ‌بر ۳٠ میلیارد ریال یارانه اختصاص داده که با کاهش قیمت تمام‌شده در بین زارعین توزیع خواهد شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads