کد خبر: 199022 - تاریخ: شنبه، 29 فوریه 2020 - 15:36

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان؛

گیلان به پزشک و پرستار نیاز دارد | نمونه‌های تشخیصی در گیلان انجام می‌شود

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه در حال حاضر به کمک پزشکان و پرستاران داوطلب در استان گیلان نیاز داریم، در عین حال به شبهاتی درباره چگونگی تدفین فوت شدگان ناشی از کووید ۱۹ در این استان پاسخ داد.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا، دکتر مهدی شادنوش با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید در استان گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر به کمک پزشکان و پرستاران داوطلب در استان گیلان نیاز داریم، گفت: پزشکان و پرستاران داوطلبی که تمایل دارند، به بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید در گیلان کمک کنند، می توانند با شماره ۴۴۰۱ رشت، تماس بگیرند تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وی افزود: امکانات اسکان پزشکان و پرستاران داوطلبی که برای کمک به استان گیلان وارد شوند، فراهم شده است و هر کس که تمایل به کمک دارد، بیاید.

شادنوش با بیان اینکه فعلا از نظر امکانات بیمارستانی و تخت بیمارستانی در گیلان مشکلی نداریم، گفت: در حال حاضر با خالی کردن تخت‌های سایر بخش‌ها توانستیم مدیریت کنیم و نگران فضا نیستیم. بیشتر مشکلات‌مان نرم‌افزای است و مشکل سازه و ساختمان و… نداریم.

وی درباره برخی مباحث مبنی بر وجود مشکلاتی در تدفین بیمارانی که در گیلان به علت کرونا جان‌باخته‌اند، گفت: این مباحث وجود ندارد. تدفین این بیماران کاملا طبق پروتکل بهداشتی و با نظارت کارشناسان برجسته بهداشتی و با هماهنگی آرامستان شهرداری انجام می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

شادنوش تاکید کرد: در عین حال از خانواده افراد متوفی می‌خواهیم که در سریع‌ترین زمان ممکن برای تحویل اجساد مراجعه کنند که دچار مشکل نگهداری این افراد در سردخانه نشویم.

وی همچنین اعلام کرد: از امروز هم دیگر نمونه‌های تشخیصی به آزمایشگاه‌های تهران ارسال نمی‌شود، بلکه امکانی ایجاد شده تا در استان گیلان تشخیص را انجام دهیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads