کد خبر: 19900 - تاریخ: چهارشنبه، 27 فوریه 2013 - 23:16

رهبر معظم انقلاب: تفرقه‌افکنی میان امت‌اسلامی از اهداف صهیونیست‌هاست/ کشتار مذهبی در پاکستان تأسف‌بار است

خوبان خبر: رهبر معظم انقلاب در دیدار آصف علی زرداری با اشاره به این که ایجاد تفرقه از اهداف مسلم صهیونیست‌هاست، فرمودند: کشتار مذهبی در پاکستان واقعاً تأسف‌بار است و باید با برخورد قاطعانه اجازه نداد این مسئله، وحدت ملی پاکستان را بر هم زند.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز ـ چهارشنبه ـ در دیدار رئیس‌جمهور پاکستان، بسیاری از مشکلات امت اسلامی را مشکلاتی مصنوعی و تزریق‌شده از جانب دشمنان اسلام خواندند و تأکید کردند: احیای توانایی‌ها و استعدادهای انسانی، طبیعی و جغرافیایی دنیای اسلام، در حل این مشکلات، تأثیر فراوانی خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، تقویت و گسترش روابط کشورهای اسلامی را دومین عامل مهم حل دشواری‌های ملل مسلمان دانستند و خاطرنشان کردند: ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی از اهداف مسلم و برنامه‌ریزی‌شده صهیونیست‌ها و بقیه مستکبران است.

ایشان با اشاره به عمق و گستردگی روابط عاطفی و برادرانه ایران و پاکستان افزودند: ما اعتقاد جدی داریم که ارتباطات اقتصادی، زیربنایی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی دو کشور باید تقویت شود.

رهبر انقلاب اسلامی خط لوله گاز ایران و پاکستان را نمونه مهمی از همکاری تهران – اسلام آباد خواندند و با اشاره به مخالفت‌ها و دشمنی‌هایی که در قبال توسعه روابط دو کشور وجود دارد افزودند: باید قاطعانه از این مخالفت‌ها عبور کرد.

ایشان دسترسی به یک منبع ایمن و پایدار انرژی را برای هر کشوری از جمله پاکستان در درجه اول اهمیت دانستند و افزودند: در این منطقه، جمهوری اسلامی تنها کشور برخوردار از منبع ایمن انرژی است و ما آماده‌ایم نیاز پاکستان را در این زمینه تأمین کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایجاد اختلاف و تفرقه مذهبی در پاکستان را یک میکرب خارجی خطرناک خواندند و افزودند: کشتار مذهبی در پاکستان واقعاً تأسف‌بار است و باید با برخورد قاطعانه اجازه نداد این مسئله، وحدت ملی پاکستان را بر هم زند.

رهبر انقلاب با ابراز اطمینان به دولت پاکستان برای حل این مشکل افزودند: امیدواریم دولت شما در تحکیم وحدت مذهبی و قومی و پیشرفت پاکستان موفق باشد.

آقای آصف علی زرداری نیز با ابراز خرسندی فراوان از این دیدار تأکید کرد: عمیقاً به گسترش روابط دوجانبه اعتقاد داریم.

رئیس‌جمهور پاکستان گفت: تلاش بازیگران بین‌المللی و منطقه‌ای برای جلوگیری از تقویت روابط ایران و پاکستان، تلاشی شکست‌خورده است زیرا ملت‌ها یاد گرفته‌اند در مقابل دشمنان اسلام چگونه عمل کنند.

آقای آصف علی زرداری، ایجاد جنگ داخلی را نقشه دشمنان پاکستان دانست و گفت: در پرتو دعاهای جنابعالی، نخواهیم گذاشت این نقشه اجرا شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads