کد خبر: 198928 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 فوریه 2020 - 09:15

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ؛

ملزومات مقابله با کرونا نهایتاً تا فردا به گیلان می‌رسد

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با تأکید بر حمایت وزارت بهداشت در جهت توسعه ارائه خدمات بهداشتی به گیلانیان، از رسیدن محموله‌های بهداشتی و اقلام موردنیاز مقابله با کرونا طی امشب تا فردا به استان خبر داد.

به گزارش خوان، منوچهر جمالی با تقدیر از اصحاب رسانه در یادآوری نکات بهداشتی متناسب با شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: اصحاب رسانه همگام با همه دست‌اندرکاران در جهت پیشگیری و آموزش نکات بهداشتی به مردم سهم قابل‌توجهی در کنترل کرونا دارند.

وی با اشاره به اقدامات مجلس در جهت کنترل و ریشه‌کن کردن کروناویروس افزود: مجلس پیوسته با وزارت بهداشت نشست‌های را در خصوص کنترل ویروس کرونا برگزار کرده و راهبردهایی اصولی را در جهت پیشگیری کرونا پیشنهاد داده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل قرارگاه کرونا در استان با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت، گفت: در این کرونا تأکید شده تا وزارت بهداشت ملزومات بهداشتی به میزان کافی اعم از ماسک، ژل شست‌وشو و ضدعفونی‌کننده را در کنار نیروی انسانی موردنیاز کادر درمانی و کیت‌های آزمایشگاهی را در اختیار گیلان در اسرع وقت قرار دهد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقلام و ملزومات بهداشتی کافی در جهت مقابله با کرونا نهایتاً طی امشب تا فردا به گیلان می‌رسد، تصریح کرد: علاوه بر ملزومات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده مقررشده به دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ اعتباری و مالی، پزشک و پرستار و دارو و تجهیزات کمک‌های بشود.

جمالی با بیان اینکه گیلان پس از قم درگیرترین استان به لحاظ شیوع با کرونا است، گفت: مجمع نمایندگان گیلان از مجموعه وزارت بهداشت درخواست مساعده ویژه را دارد چون عبور از بحران کرونا در گیلان با ساختار و امکانات فعلی دانشگاه علوم پزشکی ممکن نخواهد بود.

وی بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، نظامی و مردمی در جهت کنترل کروناویروس تأکید کرد و افزود: باید تا اطلاع ثانوی از تشکیل هرگونه تجمع در استان جلوگیری کرد و این مهم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها و مردم را می‌طلبد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حضور مسافران و گردشگران در گیلان و ضرورت تردد مسافر در استان، بیان کرد: گیلان درگیر کروناویروس است و باید با کنترل آمدوشد در استان از شمار مبتلایان کاست چون در صورت ابتلای مسافران به کرونا لاجرم زیرساخت‌های فعلی باید در خدمت آن‌ها باشد، درحالی‌که این سطح از ارائه خدمات در توان استان نیست.

نماینده مردم رودبار در مجلس دهم با اشاره به میزان کیت‌های آزمایشگاهی در کشور برای آزمایشات کرونا نیز تصریح کرد: یک سری کیت آزمایشگاهی از سازمان جهانی بهداشت به کشور اختصاص‌یافته و‌ در کنار آن کیت‌های توسط محققان و فناوران ایرانی ساخته‌شده که در صورت نهایی شدن ارزیابی‌ها به تولید انبوه رسیده و در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ر


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads