کد خبر: 198867 - تاریخ: چهارشنبه، 26 فوریه 2020 - 09:14

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛

۷۰ بیمار گیلانی مشکوک به کرونا در انتظار پاسخ تست‌ها/ کمبود کادر درمانی کرونا با جابه‌جایی نیرو تأمین می‌شود

آن‌طور که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته، ۷۰ بیمار گیلانی مشکوک به کرونا که از آن‌ها نمونه‌برداری شده به دلیل افزایش نمونه‌ها در مرکز همچنان در انتظار پاسخ تست‌های خود هستند.

به گزارش خوبان، محمدرضا نقی پور با بیان اینکه شمار جان‌باختگان و بیماران مبتلابه کرونا در گیلان تغییر نکرده، اظهار کرد: در گیلان تاکنون چهار تن مبتلابه کرونا ثبت‌شده که دو تن از آن‌ها فوت، یکی از آن‌ها بهبود و بیمار دیگر نیز تحت مداوا و درمان قرار دارد.

وی با اشاره به ۷۰ بیمار مشکوک به کرونا در گیلان نیز افزود: نتایج تست‌های این افراد به دلیل افزایش نمونه‌ها برای تست گیری هنوز از مرکز به گیلان پاسخ داده نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص فوت یکی از پرستاران در بیمارستان‌های شرق گیلان نیز گفت: نمی‌توان گفت این فوت ناشی از کرونا بوده چون پاسخ نمونه‌گیری آن هنوز مشخص نشده و مرگ وی ممکن است ناشی از آنفولانزا باشد.

نقی پور با بیان اینکه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در خط مقدم با کرونا ویروس قرار دارند، افزود: همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با کادر درمانی خود مشغول ارائه خدمات به است و درمان به مردم ازجمله بیماران تنفسی و مشابه آن هستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا کمبودی در کادر درمانی یا ملزومات بهداشتی در سطح بیمارستان‌های ایزوله ازجمله رازی وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: کرونا تنها مردم را تهدید نکرده و ممکن است کادر درمانی ازجمله رزیدنت‌ها و پرستاران را نیز درگیر کند که این کمبود نیرو با جابه‌جایی نیروها از بیمارستان‌های دیگر یا حتی از استان‌های دیگر جبران می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به اینکه چرا یک بیمارستان به‌صورت مستقل برای درمان کرونا در نظر گرفته نشده تا برای سایر بیماران ازجمله در بیمارستان رازی مخاطره‌آمیز شود، گفت: مبادی ورود و خروج بیمار در بیمارستان رازی به‌گونه‌ای تعریف‌شده که بیماران کرونایی با سایر بیماران از یک ورودی و خروجی استفاده نمی‌کنند تا برای یکدیگر مخاطره‌آمیز شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads