کد خبر: 198826 - تاریخ: دوشنبه، 24 فوریه 2020 - 17:24

تولید و توزیع روزانه بیش از ۳۰۰۰ ماسک در گیلان

یک شرکت تولیدی در گیلان در پی شیوع ویروس کرونا در کشور خطوط تولید خود را مختص به تولید ماسک کرده و قادر است روزانه ۳۰۰۰ عدد آن را تولید و روانه بازار کند.

به گزارش خوبان، استاندار گیلان پیش از ظهر امروز از تنها واحد تولید ماسک‌های بهداشتی در رشت بازدید کرد و در روند خط تولید ملزومات بهداشتی و ظرفیت‌های تولید آن قرار گرفت.

ارسلان زارع در حاشیه بازدید از این شرکت در جمع خبرنگاران حاضر با تأکید بر رعایت بهداشت و پیشگیری از کرونا ویروس اظهار کرد: در پی انتشار ویروس کرونا به سبب سرعت و نگرانی‌های آن لازم است مراقبت‌ها در این راستا افزایش پیدا کند.

وی با تقدیر از اقدام مثبت شرکت تولیدی ماسک بهداشتی در گیلان و تعطیلی خطوط دیگران آن گفت: این شرکت شمار تولید خود را افزایش داده و به نظر می‌رسد تا ظهر امروز محصولاتش روانه بازار شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر رعایت بهداشت  فردی بیان کرد: به گفته اطبا لازم نیست همه از ماسک‌های بهداشتی استفاده کنند.

زارع با بیان اینکه علاوه بر تولید ماسک در گیلان از استان‌های هم‌جوار نیز خواسته‌شده تا محصولات بهداشتی خود نظیر ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را به گیلان بفرستند، افزود: جمعیت ثابت و شناور گیلان حدود سه میلیون نفر است و اگر قرار باشد همه از ماسک استفاده کنند، تأمین آن به‌تنهایی در استان امکان‌پذیر نیست.

به گفته استاندار گیلان، در این استان برای تأمین افراد نیازمند ماسک تولید و تأمین‌شده ازاین‌رو زارع ضمن دعوت مردم به آرامش توصیه مؤکد کرد تا بهداشت فردی خود را رعایت کنند.

استاندار گیلان به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی استان در پی کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: قرنطینه مردم ممکن نیست اما حتی‌المقدور شهروندان باید از سفرهای غیرضروری صرف‌نظر کنند.

 

این شرکت تولیدی در مساحتی یک هزار متری با ۳۰ پرسنل ۷۰ قلم محصول توان‌بخشی، ارتوپدی و کمک درمانی تولید می‌کند اما با شیوع ویروس کرونا و‌ نیاز بازار به ماسک‌های بهداشتی، خطوط تولید خود را به این محصول اختصاص داده است.

رئیس هیأت مدیره این شرکت تولیدی با بیان اینکه درگذشته تولید ماسک در این شرکت به دلیل تولید خاص ماسک باقابلیت شست‌وشو محدود بود، اظهار کرد: شرکت بنا بر نیاز جامعه تصمیم به تغییر و اختصاص خطوط تولید به تولید ماسک بهداشتی کرده است.

فرحناز کیانی با بیان اینکه این شرکت ظرفیت تولید سه تا چهار هزار عدد ماسک را در طول روز دارد، گفت: نیمی از این ماسک‌ها در داخل استان مصرف می‌شود و مابقی به مصرف استان‌های دیگر می‌رسد.

البته این شرکت تولیدی ظرفیت افزایش نیروی کار و تولید محصول را دارد اما بنابر آنچه که کیانی نیز به آن اذعان داشت لازم است چرخ‌های خاص دوخت ماسک و همچنین نیروی ماهر سر دوز به خط تولید اضافه شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads