کد خبر: 198787 - تاریخ: یکشنبه، 23 فوریه 2020 - 13:56

مسوول مرکز جامع سلامت ۲ خبر داد :

مورد مشکوکی از بیماری کرونا در خمام گزارش نشده است / مردم به شایعات توجه نکنند

چیترا ستوده گفت: تا این‌لحظه گزارشی‌از مثبت بودن تست کرونا در خمام اعلام نشده است.

به گزارش خوبان خبر ، با وجود اعلام سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی‌بر توزیع ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده رایگان در خانه‌های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه‌های سلامت و واحدهای بهداشتی استان از امروز، مسوول مرکز جامع سلامت ۲ از عدم توزیع این‌اقلام بهداشتی در بخش خمام خبر داده است.

دکتر چیترا ستوده با اشاره بر اینکه تا این‌لحظه گزارشی‌از مثبت بودن تست کرونا در خمام اعلام نشده و بیمارستان رازی رشت از سوی سازمان نظام پزشکی به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمت به بیماران مبتلا به کرونا اعلام گردیده، از شهروندان خواست تا از تجمع مقابل خانه‌های بهداشت خودداری نموده و در صورت توزیع اقلام بهداشتی مذکور در خمام از طریق رسانه‌های محلی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مسوول مرکز جامع سلامت ۲ با بیان اینکه زدن ماسک در پیشگیری از این‌ویروس تاثیر آنچنانی نداشته و برای مبتلایان یا افراد مشکوک به علائم کرونا به‌منظور جلوگیری از سرایت آن به دیگران توصیه می‌شود، ادامه داد : شستشوی مداوم دست‌ها با آب و مایع صابونی، عدم حضور بی‌مورد در مکان‌های عمومی، پرهیز از دست‌دادن یا تماس فیزیکی با دیگران و رعایت نکات بهداشتی پس‌از استفاده از دستگاه‌هایی همچون خودپردازها، دکمه‌های آسانسور، دستگیره‌های در و موارد عمومی دیگر ضروری می‌باشد.

این‌مسوول با تاکید بر آنکه ماسک‌های بهداشتی می‌بایست هر ۲ ساعت یکبار یا در صورت مرطوب‌شدن تعویض گردد، یادآور شد : برای سرفه‌کردن از دستمال یک‌بار مصرف استفاده نموده و به مردم پیشنهاد می‌شود علاوه‌بر عدم توجه به شایعات، وقت خود را در صف داروخانه‌ها صرف خرید ماسک ننمایند.

منبع: خمام نیوز

انتهای پیام/۳۶۹۸۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads