کد خبر: 198783 - تاریخ: یکشنبه، 23 فوریه 2020 - 13:42

از امروز؛

وزش باد گرم در گیلان/ دمای هوا ۱۳ درجه افزایش می یابد

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از اواخر وقت امروز با استقرار سامانه کم فشار و شکل گیری جریانات جنوبی شرایط برای وزش باد گرم و افزایش دمای هوا در گیلان فراهم می شود.

به گزارش خوبان خبر ، محمد دادرس  با اشاره به استقرار سامانه کم و بیش ناپایدار از روز گذشته در منطقه، اظهار کرد: از اواخر وقت امروز (یکشنبه) با نفوذ سامانه کم فشار و شکل گیری جریانات جنوبی، شرایط برای افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی تا صبح سه شنبه مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی از بعد از ظهر و شب دوشنبه تا صبح سه شنبه وزش باد در برخی از نقاط و ساعت نسبتاً شدید پیش بینی شده است، گفت: از روز سه شنبه با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار و شمالی شدن جریانات کاهش دما، بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان اکثر نقاط استان نیمه ابری تا ابری، مه آلود همراه با افزایش ۶ تا ۱۳ درجه‌ای دما و در پاره‌ای از نقاط شاهد افزایش ابر و وزش باد جنوبی پیش بینی شده است، گفت: دمای هوای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز ۱۵ درجه سلسیوس و بیشینه رطوبت نیز ۹۸ درصد است.

وی در ادامه به صدور اخطاریه هواشناسی استان گیلان به دستگاه‌های مربوط اشاره کرد و ادامه داد: در این اخطاریه به دستگاه‌های مربوط با توجه به وزش باد نسبتاً شدید و احتمال خسارت به سازه‌ها، داربست‌ها و محصولات کشاورزی و باغی و منابع طبیعی و آتش سوزی، آب شدن سریع برف‌ها و بالا آمدن آب رودخانه و مسیل‌ها هشدار داده شده است.

انتهای پیام/۳۶۹۸۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads