کد خبر: 198718 - تاریخ: جمعه، 21 فوریه 2020 - 19:10

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

مرگ ۲ نفر در گیلان بر اثر ابتلا به کرونا | بیمارستان‌های رازی و ولایت رشت ایزوله شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از بین موارد مشکوک به ابتلا کرونا مرگ ۲ نفر به اثر این ویروس تایید شد.

به گزارش خوبان خبر ؛ ارسلان سالاری امروز گفت: ابتلای ۲ نفر به ویروس کرونا در تهران تایید شد.

وی با اشاره به اینکه موارد مشکوک به ابتلا به کرونا در گیلان هم تایید شده است، گفت: بخشی از بیمارستان های رازی و ولایت رشت برای بستری کردن بیماران مشکوک به این ابتلا به این ویروس ایزوله شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در دیگر شهرستان های گیلان هم با هماهنگی استانداری بیمارستان های مشخص و ایزوله خواهد شد تا بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا در آن بستری شوند.

دکتر ارسلان سالاری در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما که چرا ماسک و مایع ضد عفونی در گیلان کمیاب است گفت: در مواقع بحرانی معمولا افرادی سودجو بدنبال سواستفاده از این شرایط هستند که حتما در اسرع وقت با این افراد برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: گیلانی ها نگران نباشند با هماهنگی با وزرات بهداشت و درمان فردا ماسک و مواد ضدعفونی کننده به گیلان خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: کرونا درمان و واکسن ندارد و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری و رعایت بهداشت فردی به خصوص شستن مداوم دست ها، رعایت فاصله یک تا یک و نیم متری با افراد مشکوک، استفاده از ماسک و گرم نگه داشتن بدن است.

دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه ویروس کرونا ۸ تا ۴۸ ساعت بیرون از بدن زنده می ماند گفت: سرفه شدید، سردرد، تب و تنگی نفس از علایم این بیماری است.

وی افرود: فرد مبتلا ۴ تا ۱۴روز می تواند ناقل این بیماری باشد بدون اینکه علایم خاصی داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا کمتر از ویروس آنفولانزا است گفت: مرگ میر ناشی از کرونا در افراد کمتر از ۵۰ سال نیم درصد است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads