کد خبر: 198710 - تاریخ: جمعه، 21 فوریه 2020 - 11:15

همزمان با سراسرکشور؛

آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس در گیلان

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی گیلان آغاز شد.

به گرارش خوبان ، صبح امروز همزمان با سراسر کشور، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رأس ساعت ۸ صبح در دو هزار و ۵۵۹ شعب اخذ رأی در سطح استان آغاز شد.

از تعداد کل شعبات اخذ رأی، ۳۴۵ شعبه سیار هستند که برای روستاهای کم جمعیت و کارخانجات پیش‌بینی شده؛ یک شعبه ثبت نام و اخذ رای هم مخصوص اقلیت‌های دینی است که عمدتاً در شهر انزلی ساکن هستند.

در استان گیلان یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این بین ۹۱ هزار و ۹۴۸ نفر رأی اولی اند.

بالغ بر ۴۵ هزار نفر دست‌اندرکار در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گیلان فرایند برگزاری، نظارت و پشتیبانی انتخابات را برعهده دارد.

به گفته ارسلان زارع، استاندار گیلان طی ۱۰ دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی، میزان مشارکت مردم گیلان حدود ۶۴ درصد بوده که نسبت آنها با متوسط مشارکت ایرانیان چهار درصد بالاتر است.

به گفته محمود قاسم نژاد، رئیس ستاد انتخاباتی گیلان از مجموع ۴۵۵ نفری که توسط عوامل اجرایی استان تایید شدند، صلاحیت ۲۰۱ نامزد برای شورای نگهبان به جهت حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی محرز شد.

گفتنی است پس از احراز صلاحیت نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گیلان، تعدادی از داوطلبین با ثبت درخواست انصراف از ادامه رقابت در این دوره از رقابت‌ها انصراف دادند.

گیلان با داشتن ۱۱ حوزه انتخابیه، ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads