کد خبر: 198677 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 فوریه 2020 - 08:41

استاندار گیلان؛

رعایت بی طرفی مجریان انتخابات سبب افزایش اعتماد عمومی می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به اینکه استفاده از امکانات دولتی به نفع و یا علیه داوطلبی خلاف است، گفت: رعایت بی طرفی مجریان انتخابات سبب افزایش اعتماد عمومی می‌شود.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع در جلسه شورای اداری در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به نقش مجالس و پارلمان‌ها در نظام‌های مردم سالار، اظهار کرد: در کشورهای مختلف جهان پارلمان‌ها به عنوان یک رکن اساسی و نیروی تعیین کننده در ملاحظات کشوری و بویژه منجر به توسعه، پیشرفت و تحقق آرمان‌های یک ملت و اجرای سیاست‌های توسعه‌ای و پیشرفت می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی عهده دار مسئولیت کلیدی در تدوین اجرای سیاست‌های ملی و منطقه‌ای است، افزود: قانون گذاری، نظارت و اختیارات گسترده نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و حضور حداکثری مردم در انتخابات تضمینی برای طراحی و پیاده سازی فعالانه قوانین و همه برنامه‌های اجرایی است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس قدرتمند نقشی بسیار مؤثری در توسعه شکوفایی و بالندگی کشور دارد، گفت: چنین مجلسی با تحکیم مردم سالاری، حاکمیت قانون را تصویب و حقوق شهروندان را تضمین می‌کند.

زارع با اشاره به افزایش بستر سازی مناسب، حمایت و پشتیبانی مردم برای حضور حداکثری در انتخابات، بیان کرد: در اجرای دقیق قانون باید جدی باشیم. صیانت از آرای مردم حق الناس بوده و یکی از مهم‌ترین وظایف ذاتی همه مسئولان ذیربط است.

استاندار گیلان به تأکید بر لزوم حفظ سلامت انتخابات توسط تمام مدیران و دستگاه‌های اجرایی و نظارت، تصریح کرد: رعایت بی طرفی، پرهیز از هرگونه فعالیت، گفتار یا رفتاری به نفع یا علیه داوطلبان و استفاده از امکانات دولتی خلاف قانون و شرع اسلام است و رعایت بی طرفی منجر به افزایش اعتماد عمومی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مسئولان و مدیران از هرگونه جانب داری جدا پرهیز کنند، افزود: مشارکت مردم گیلان همواره در اکثر انتخابات از متوسط آمار کشوری بیشتر بوده است.

زارع ادامه داد: مدیران بر اساس قانون موظف هستند از تمام نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات خود برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزاری شدن انتخابات استفاده کنند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads