کد خبر: 198671 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 فوریه 2020 - 08:36

به وقت سلامت ؛

مصرف انواع کلم با بیماری کبد چرب مقابله می کند

تحقیق جدید نشان می دهد ترکیب طبیعی موجود در سبزیجات چلیپایی نظیر کلم بروکلی، کلم پیچ، گل کلم و کلم بروکسل (کلم فندقی) می تواند به کنترل بیماری کبدچرب غیرالکلی کمک کند.

به گزارش خوبان،  تحقیق جدید محققان دانشگاه پزشکی چانگ کینگ چین نشان می‌دهد ترکیب طبیعی موجود در سبزیجات چلیپایی موسوم به ایندول منجر به ایجاد شیوه‌های جدید درمانی یا اقدامات پیشگیرانه در بیماری کبد چرب می‌شود.

«چائودونگ وو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما معتقدیم مواد خوراکی سالم با میزان بالا ترکیب ایندول برای پیشگیری از کبد چرب غیرالکلی لازم است و برای بهبود سلامت افراد مبتلا به این عارضه هم مفید است.»

بیماری کبدچرب غیرالکلی زمانی روی می‌دهد که کبد به خاطر تجمع چربی، مرمری شکل می‌شود. گاهی اوقات بروز این بیماری ناشی از تغذیه ناسالم نظیر مصرف بیش از حد چربی‌های اشباع شده است.

در صورت عدم توجه به این بیماری، این مشکل می‌تواند جان فرد را تهدید کند و به بیماری‌های خطرناکی نظیر سیروز کبدی یا سرطان کبد تبدیل شود.

در این مطالعه، محققان تاثیر ایندول را بر ۱۳۷ فرد چینی مبتلا به کبد چرب بررسی کردند. تیم تحقیق دریافت افراد دارای شاخص توده بدنی بیشتر دارای میزان کمتر ایندول در خون شان هستند.

محققان متوجه شدند مصرف ایندول علاوه بر کاهش میزان چربی در سلول‌های کبد، می‌تواند بر سلول‌های روده هم تاثیرگذار باشد که موجب ارسال سیگنال‌های مولکولی شده و التهاب را متوقف می‌کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads