کد خبر: 198662 - تاریخ: چهارشنبه، 19 فوریه 2020 - 21:26

در آخرین ساعات فرصت تبلیغات کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ؛

تنور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بخش های خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء گرم شد

در همه نقاط شهر خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء داربست‎ها و بنرهای بزرگ تبلیغاتی دیده می‎شود و کارت‎های ویزیت و عکس کاندیداها همچنان دست به دست در بین مردم در حال چرخش و توزیع است.

به گزارش خوبان خبر ؛ بارش برف و مشکلات ناشی از آن شاید در آغاز، رقابت‌های تبلیغاتی کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان از جمله بحش های خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء  را با چالش مواجه کرده بود اما کم کم با عادی شدن شرایط تنور تبلیغات انتخابات در شهر داغ شد و با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا روز پنجشنبه و پایان زمان تبلیغات، رقابت داوطلبان برای معرفی خود و برنامه‌هایشان وارد فاز جدیدی شد.

چند روزی است که شهر در تب و تاب و شلوغ است، خیابان‌های اصلی و تعدادی از خیابان‌های فرعی بر در و دیوار خود پوسترها و بنرهای تبلیغاتی داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را می‌بینند. 

در همه نقاط شهر خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء داربست‎ها و بنرهای بزرگ تبلیغاتی دیده می‎شود و کارت‎های ویزیت و عکس کاندیداها همچنان دست به دست در بین مردم در حال چرخش و توزیع است.

از گوشه گوشه شهر مذکور صدای سخنرانی و آهنگ به گوش می‎رسد و کاندیداها از زمان باقی مانده تبلیغات رسمی برای معرفی خود و ایده‎هایشان نهایت استفاده را می‎کنند و پخش موسیقی با صدای بسیار بلند از ستادهای تبلیغاتی هر چند موجب رنجش خاطر عده‎ای از شهروندان شده است!

با وجود هشدارها و تذکرات ستاد برگزاری انتخابات در خصوص نحوه تهیه و نصب عکس‎های انتخاباتی و تاکید بر نظافت عمومی شهر، در و دیوار شهر خمام ،خشکبیجار و لشت نشاء مملو از عکس کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  است، به طوریکه بسیاری از این پوسترها به درختان، دیوارها، تاسیسات دولتی و حتی تابلوهای علایم و راهنمای شهری نصب شده است.

خیلی ها هم به هوای این که بتوانند از رای مردم حوزه انتخابی شان سوء استفاده کنند، اقدام به پهن کردن سفره های شام و ناهار می کنند و در خلال این غذا دادن از مردم می خواهند به آن ها رای دهند و به نوعی آن ها را نمک گیر می کنند. این سفره پهن کردن ها گاه از چند هفته قبل از انتخابات شروع شد و حتی در هر نوبت ممکن است چند هزار نفر پای این سفره ها بنشینند.

جدای از جذاب شدن فعالیت های افراد در فضای مجازی، در این دوره از انتخابات در و دیوار شهر مملو از بنرهای رنگی افرادی است که هر کدام در حد توان خود بنرهایی با اندازه های متنوع را بر در و دیوار نصب کرده و البته هر ساعت بر شمار این بنرها افزوده می شود.

در حالی که قانون وضعیت و شرایط تبلیغات انتخابات را به صورت واضح بیان کرده است، افراد بدون توجه به این مهم در هر جای که امکان وجود دارد بنر نصب کرده و سایز آنها نیز بر اساس توان و تمکن مالی افراد کاندیدا تعیین می شود.

 در میان این مباحث برخی رفتارهای غیر اخلاقی و خارج از عرف هم در این ایام نمود می یابد مثل پاره کردن بنرهای تبلیغاتی نامزدهای رقیب که در برخی مناطق به درگیری و چاقوکشی و زد و خورد طرفداران می انجامد هم نمودی از این رفتارهای عجیب و قریب است که نه با فرهنگ و نه با دین ما هیچ سنخیت و ارتباطی نمی یابد.

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads