کد خبر: 198591 - تاریخ: دوشنبه، 17 فوریه 2020 - 18:20

۲۶۶ میلیارد تومان از مطالبات طرف های قرارد با بیمه سلامت گیلان پرداخت شد

معاون “بیمه و خدمات سلامت” بیمه سلامت گیلان گفت: در سال جاری، ۲۶۶ میلیارد تومان از مطالبات طرف های قرارداد با بیمه سلامت در این استان پرداخت شده است.

به گزارش خوبان، سعید مهدی پور روز دوشنبه در نشست خبری و جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه در رشت افزود: این مطالبات تا پایان ماه جاری به یک هزار و ۷۰۹ موسسه طرف قرارداد پرداخت شده ضمن اینکه مطالبات در بعضی از مراکز مانند داروخانه ها، آزمایشگاه ها، پزشکان و بیمارستان های خصوصی طرف قرارداد تا شهریور و مهر ماه امسال پرداخت شده است.

وی درباره پرداخت مطالبات معوقه طرف های قرارداد با بیمه سلامت گیلان اظهار داشت: سال گذشته، ۴۳۸ میلیارد تومان برای بیمه شدگان صندوق های پنج گانه در استان پرداخت شده که از این رقم ۳۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده بود و ۱۰۸ میلیارد تومان بدهی معوقه از سال گذشته باقی ماند که ۵۴ میلیارد تومان برای بخش خصوصی و ۵۴ میلیارد تومان مربوط به مراکز دولتی است که پی گیری های لازم انجام شده و با تخصیص اعتبار پرداخت خواهد شد.

معاون بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به اقدمات سازمان برای الکترونیکی شدن خدمات خاطرنشان کرد: انجام کارهای مردم به صورت الکترونیکی در سال های پیش یک مزیت بود اما امروز انجام این کارها به صورت الکترونیکی یک ضرورت محسوب می شود که پیوند ناگسستنی با زندگی اقشار مختلف جوامع شهری و روستایی دارد.

وی نسخه نویسی الکترونیکی را از جمله برنامه های سازمان بیمه سلامت عنوان و اضافه کرد: نسخه نویسی الکترونیکی دسترسی پزشک به سوابق بیمار را راحت تر می کند، ضمن اینکه با انجام این کار تجویزها علمی تر می شود و کار رسیدگی به نسخ پزشکان و رسیدگی به پرداخت ها سرعت می گیرد و کاهش هزینه ها و مدیریت هزینه نیز انجام می شود.

مهدی پور با بیان اینکه هم اکنون رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری در تمامی بیمارستان های دولتی “۲۵ بیمارستان” استان در حال اجرا است، تصریح کرد: نسخه نویسی الکترونیکی توسط پزشکان در مطب های طرف قرارداد با بیمه سلامت از برنامه های جدی در سازمان بیمه سلامت است که این برنامه تا پایان سال جاری در ۳۰ تا ۴۰ درصد از مطب های شخصی طرف قرارداد در گیلان اجرا می شود.

وی بیان داشت: در اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در مطب، بیمه شدگان با کارت ملی خدمات لازم را دریافت می کنند در دو سال آینده با حدف دفترچه های کاغذی ، نسخه نویسی الکترونیکی به طور کامل و صد در صد انجام می شود و ارائه خدمات مورد نیاز با کارت ملی انجام خواهد شد.

مهدی پور، همپوشانی و استحقاق سنجی را از دیگر برنامه ها در حال اجرای سازمان بیمه سلامت عنوان و اظهار کرد: هم اکنون این طرح ها در بیمارستان های دولتی در حال اجراست و تا پایان سال جاری این طرح ها در بیمارستان های خصوصی نیز آغاز می شود، اجرای این طرح موجب می شود که بیمه شده چند دفترچه ای نداشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت خاطر نشان کرد: این سامانه برای پاسخگویی به مردم و رسیدگی به درخواست های آنان در حوزه بیمه سلامت فعال است که مردم می توانند سوال ها و نظرات خود درباره بیمه سلامت را از این سامانه مطرح کنند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads