کد خبر: 198579 - تاریخ: دوشنبه، 17 فوریه 2020 - 08:59

ظرفیت بالای نوار ساحلی گیلان برای ایجاد پروژه‌های ماهی در قفس؛ مشکل تسهیلات متقاضیان برطرف شد

نوار ساحلی گیلان ظرفیت بالایی برای ایجاد پروژه‌های ماهی در قفس دارد از طرفی با برطرف شدن مشکلات اعتباری امسال ۱۴ و نیم میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ در قالب تسهیلات بانکی برای متقاضیان این بخش در نظر گرفته شده است.

 به گزارش خوبان، طبق سیاست‌های اعلام شده اقتصاد مقاومتی نوار ساحلی گیلان به عنوان یک قطب ظرفیت‌های بسیار بالایی برای ایجاد پروژه‌های ماهی در قفس دارد از طرفی با برطرف شدن مشکلات اعتباری، امسال ۱۴ و نیم میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ در قالب تسهیلات بانکی برای متقاضیان این بخش در نظر گرفته شده است.

شرایط و ویژگی‌های استان گیلان برای توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس شرایط مطلوب و قابل قبولی است به‌طوری‌که باید گفت بر اساس مطالعاتی که شرکت نروژی در سال ۹۴ انجام داد،‌ ۱۲ پهنه آبی و ۷ سایت پرورش ماهیان خاویاری و استخوانی نظیر قزل‌آلا در نوار ساحلی گیلان شناسایی شده است.

همزمان با تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تبیین و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در راستای عمل به منویات ایشان در بحث توسعه فعالیت‌های پرورش ماهی در قفس در نوار ساحلی شمال کشور، مجموعه‌های شیلاتی فعالیت و اقدامات خود را برای کمک به متقاضیان و سرمایه‌گذاران این بخش آغاز کردند.

سرپرست اداره کل شیلات استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، مشکلات اعتباری را از جمله چالش‌های فرآروری سرمایه‌گذاران پروژه‌های ماهی در قفس خواند و اظهار داشت: نبود اعتبارات بانکی لازم تا سال گذشته یکی از مشکلات این طرح‌ها محسوب می‌شد اما اخیراً اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

عظیم مدبری با بیان اینکه در حال حاضر اعتبارات خوبی برای حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های ماهی در قفس استان گیلان اختصاص پیدا کرده است عنوان کرد: امسال ۱۴ و نیم میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸ برای متقاضیان و سرمایه‌گذارانی که قصد ورود به حوزه ایجاد پروژه‌های ماهی در قفس دارند در نظر گرفته شده است.

وی حل و فصل مشکلات اعتباری و تسهیلات بانکی برای شروع فعالیت پروژه‌های ماهی در قفس را گامی مطلوب در راستای عمل به سیاست‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی تلقی کرد و ابراز داشت: اگر متقاضیان وثیقه‌های لازم برای دریافت تسهیلات بانکی را ارائه دهند هیچ مشکل دیگری در این مسیر به‌وجود نمی‌آید.

سرپرست اداره کل شیلات گیلان از وجود ۱۲ قفس برای پرورش و تولید ماهی در دریا خبر داد و با تأکید بر فعالیت دو شرکت جهاد نصر کرمانشاه و جهاد نصر کردستان در انبارسر کیاشهر و بندرانزلی افزود: طبق آخرین اطلاعات و گزارشات واصله فرآیند ریختن ماهی در قفس‌ها هنوز توسط شرکت‌ها به‌پایان نرسیده است.

مدبری تولید چیزی حدود ۵۰۰ تن ماهی در قالب پروژه‌های ماهی در قفس گیلان را برای امسال مورد اشاره قرار داد و گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تسریع در فرآیند کارشناسی و صدور موافقت‌نامه‌های اصولی از جمله اقداماتی است که در بحث پروژه‌های ماهی در قفس در دستور کار شیلات گیلان قرار دارد.

سرپرست اداره کل شیلات گیلان با اشاره به اینکه این دستگاه برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام داده است خاطرنشان کرد:‌ پرورش ماهی در قفس یک ظرفیت جدید تولیدی در نوار ساحلی گیلان است که امیدواریم با توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری در استان به اهداف مورد نظر برسیم.

مدبری ورود متقاضیان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به عرصه پرورش ماهی در قفس و حمایت جدی از آنان توسط مجموعه شیلات استان گیلان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری و تولید ماهی به ویژه در نوار ساحلی دریای خزر از جمله اهداف و اولویت‌های اداره کل شیلات گیلان محسوب می‌شود.

سرپرست اداره کل شیلات گیلان مهم‌ترین کارکردها و فواید پروژه‌های پرورش ماهی در قفس را برشمرد و اظهار داشت: یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش میزان صید ماهیان دریای خزر و صرفه‌جویی اقتصادی، اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس محسوب می‌شود که به‌عنوان یک اولویت کاری در دستور کار شیلات قرار دارد.

مدبری افزایش تولید ماهی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را از دیگر کارکردهای مثبت اجرای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس خواند و تصریح کرد: برآوردها و محاسبات ما نشان می‌دهد در حال حاضر دو مقوله بسیار مهم صادرات و ارزآوری ناشی از آن به‌خوبی با اجرای پروژه‌های ماهی در قفس تحقق پیدا می‌کند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/۶۱۴/ح

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads