کد خبر: 198576 - تاریخ: دوشنبه، 17 فوریه 2020 - 08:57

سخنگوی دفتر هیات نظارت و بازرسی شورای نگهبان در گیلان:

گسترش شایعات انتخاباتی در فضای مجازی سبب دلسردی مردم می‌شود

قنبریان با اشاره به اینکه گسترش بی‌اخلاقی‌ها در انتخابات بر روی انگیزه مردم در مشارکت تاثیر می‌گذارد، گفت: گسترش شایعات انتخاباتی در فضای مجازی و اینکه نامزدی، رقیب خود را با شدیدترین تهمت‌ و افتراها خطاب قرار دهد، باعث دلسردی مردم می‌شود.

به گزارش خوبان، احمد قنبریان در گفتگوی ویژه خبری، اظهار کرد: طبق اعلام شورای نگهبان در ۲۲ بهمن، ۲۰۲ نفر تأییدی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان داشتیم که تعدادی از این داوطلبین طی روزهای اخیر انصراف داده و تا امروز ۱۹۷ نفر در میدان رقابت حضور دارند.

سخنگوی دفتر هیات نظارت و بازرسی شورای نگهبان در گیلان با اشاره به اینکه در انتخابات پیش روی مجلس در استان، بیش از ۵۰ درصد نامزدها تایید صلاحیت شدند و ۵۰ درصد دیگر رد یا عدم احراز شدند، تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند تا قبل از شروع اخد رأی در روز انتخابات درخواست انصراف بدهند که در لیست نهایی شعب رأی‌گیری اعمال می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها، هواداران و رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: در انتخابات ۲ رکن قانون و اخلاق وجود دارد که اگر احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی پایبند به آن نباشند، انتخابات یک روند سالمی را دنبال نمی‌کند.

قنبریان با اشاره به اینکه گسترش بی‌اخلاقی‌ها در انتخابات بر روی انگیزه مردم در مشارکت بیشتر تاثیر می‌گذارد، بیان کرد: گسترش شایعات انتخاباتی در فضای مجازی و اینکه نامزدی، رقیب خود را با شدیدترین تهمت‌ و افتراها خطاب قرار دهد، باعث دلسردی مردم می‌شود.

سخنگوی دفتر هیات نظارت و بازرسی شورای نگهبان در گیلان با بیان اینکه همواره منشأ شایعه از سوی دشمن است، گفت:‌ البته یکسری افراد ناآگاه و افراد جهت دار نسبت به پخش شایعات دامن می‌زنند که کار اشتباه است.

وی به قانون شفافیت هزینه‌های کاندیداها انتخابات مجلس اشاره و تصریح کرد:‌ این قانون از لحاظ زمان اجرا و سازوکارهایی که نیاز دارد، متاسفانه در انتخابات پیش‌رو اثربخشی خود را ندارد.

قنبریان به هزینه‌های کلان برخی از داوطلبین انتخابات مجلس از جمله شام دادن و … اشاره و اظهار کرد:‌ مردم با شعور و بلوغ سیاسی که دارند به این تبلیغات توجهی نمی‌کنند و کاندیداها با این رفتارها با واکنش منفی مردم روبرو می‌شوند.

سخنگوی دفتر هیات نظارت و بازرسی شورای نگهبان در گیلان با اشاره به اینکه قانون انتخابات دارای نارسایی‌هایی است که قابل کتمان نیست، اذعان کرد: در بخش نظارت از همه ظرفیت‌های این قانون با وجود ناقص بودن، استفاده می‌شود که این نظارت به نحو موثر انجام شود.

 

 

 

 

پایان پیام/۱۶۴

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads