کد خبر: 198573 - تاریخ: دوشنبه، 17 فوریه 2020 - 08:53

رئیس‌کل دادگستری گیلان:

قضاوت باید بر مبنا رعایت کردن حقوق مردم باشد

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه حقوقدانان در بخش اجرایی توانایی تغییر نگاه‌ها به سمت رونق تولید را دارند، گفت: قضاوت باید بر مبنا رعایت کردن حقوق مردم باشد ‌و به‌عنوان‌مثال هر پول‌داری را فاسد خطاب نکنیم.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی در دومین رزمایش علمی شبکه نخبگان حقوقی و قضائی گیلان در سالن اجتماعات شهید بهشتی دادگستری گیلان در رشت با بیان اینکه توصیه دین، استفاده از نعمات الهی با شیوه روز است، اظهار کرد: سزاوارترین و شایسته‌ترین انسان‌ها باید از نعمت‌های خداوند بهره ببرند و بنابراین اگر به تولید علاقه‌مند هستیم باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید برای عمران‌آبادانی و پیشرفت گسترده جامعه تلاش شود، افزود: نوع نگاه ما، به اقتصاد، تولید، پیشرفت و توسعه و حتی عقب‌گرد اقتصادی کشور مؤثر است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه مدیران واحدهای تولیدی باید با دین آشنا باشند، گفت: کسی که تولیدکننده است و می‌خواهد فعالیت تولیدی در یک کشور اسلامی داشته باشد باید با دین آشنا بوده و بداند منظور دین اسلام از اقتصاد و تولید چیست.

خلیلی با اشاره به اینکه قاضی باید با علم اقتصاد آشنا باشد، تصریح کرد: قاضی باید با استفاده از روح قانون، چرخه تولید را راه‌اندازی کند و نگاه‌های خود را در سطح قضایی در جهت توسعه و تولید تغییر دهد.

وی با بیان اینکه حقوقدانان در بخش اجرایی توانایی تغییر نگاه‌ها به سمت رونق تولید را دارند، گفت: قضاوت باید بر مبنا رعایت کردن حقوق مردم باشد ‌و به‌عنوان‌مثال هر پول‌داری را فاسد خطاب نکنیم.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه به حداقل‌ها اکتفا کردن باعث گسترش فقر در جامعه می‌شود، افزود: نباید از روی ظاهر زندگی کسی، او را قضاوت کرد و باید در این‌گونه مثال تحقیقات بیشتری انجام شود تا حق کسی ضایع نشود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads