کد خبر: 198559 - تاریخ: یکشنبه، 16 فوریه 2020 - 16:42

رئیس ستاد انتخابات گیلان ؛

حضور حداکثری در انتخابات اولویت اساسی است /رقابت ۱۹۷ داوطلب گیلانی برای کسب ۱۳ کرسی در مجلس

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه امروز حضور حداکثری در انتخابات اولویت اساسی است، گفت: بیش از یک میلیون و ۹۵۸ هزار گیلانی واجد شرایط رأی دادن هستند.

به گزارش خوبان، محمود قاسم نژاد عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در وزارت کشور، استانداری و فرمانداری‌ها، اظهار کرد: تمام مراحل انتخابات بر اساس تقویم وزارت کشور برگزار می‌شود.

قاسم نژاد در ادامه افزود: در سطح استان دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در حوزه شهری و روستایی برنامه ریزی شده است‌دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در حوزه شهری و روستایی برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به انتخاب نمایندگانی از سوی فرمانداران، اعضا و مکان شعب، گفت: آموزش اعضا و مجریان انتخابات نیز طی ماه‌های گذشته در بخش‌های مختلف در شهرستان‌های استان گیلان برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه از این تعداد شعب دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت و مابقی سیار هستند، تصریح کرد: احراز هویت رأی دهندگان الکترونیکی بوده که البته وزارت کشور آمادگی لازم برای برگزاری کامل انتخابات به صورت الکترونیکی داشت اما بنا به دلایلی مسیر نشد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۴۵ هزار نفر در استان گیلان در برگزاری انتخابات در این استان مشارکت می‌کنند، بیان کرد: از این تعداد حدود ۳۰ هزار نفر در قالب هیئت‌های اجرایی و از بدنه دولت و ۱۵ هزار نفر از خارج از بدنه دولت مشارکت دارند.

قاسم نژاد در ادامه به موضوع مشارکت و اهمیت آن نیز اشاره و با بیان اینکه انتخابات برای هر نظام یک موضوع بسیار مهم است، افزود: پایه و اساس جمهوری اسلامی ایران بر اصل مشارکت مردم بنا نهاده شده است بعد از چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی امروز شاهد برگزاری سی و هفتمین انتخابات در ایران هستیم که همواره پشتوانه رأی مردمی را به همراه داشته است.

رقابت ۱۹۷ داوطلب گیلانی برای کسب ۱۳ کرسی در مجلس

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه در استان افکار، جناح و گرایش‌ها مختلف فعالیت می‌کنند، گفت: ممکنه در برخی از حوزه‌های انتخابیه رقابت حزبی وجود نداشته باشد اما باید برای جلب مشارکت‌های مردمی در راستای برگزاری پرشور انتخابات تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از ۲۰۳ نفر تأیید شده نهایی حدود ۱۹۷ در رقابت انتخاباتی حضور دارند که ممکن است این آمار کاهش یابد، ادامه داد: به رغم برخی مشکلات، گلایه‌ها و عدم حضور گرایش‌های مختلف امروز باید اقتدار و منافع ملی تقویت شود و زمینه حضور مشارکت بیشتری مردم را فراهم کنیم.

قاسم نژاد با تأکید بر اینکه همه احزاب و جناح‌های سیاسی باید بر لزوم مشارکت حداکثری در این انتخابات تلاش کنند، اظهار کرد: همه گروه‌ها به رغم وجود گلایه‌ها نباید انتخابات را تحریم کنند زیرا این هدف اصلی دشمن در ماه‌های اخیر بوده است. امنیت و اقتدار کشور با توجه به شرایط امروز در گرو مشارکت حداکثری همه گروه‌های سیاسی در انتخابات است‌امنیت و اقتدار کشور با توجه به شرایط امروز در گرو مشارکت حداکثری همه گروه‌های سیاسی در انتخابات است.

وی در ادامه با بیان اینکه صحت، سلامت، امنیت و رعایت قانون مهم‌ترین تأکیدات ستاد انتخابات گیلان به مجریان است، گفت: انتظار داریم همه اقشار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و هنری به ویژه مردم در این انتخابات حضور داشته باشند.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ گیلانی واجد شرایط رأی دادن هستند، گفت: از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۹۸ نفر رأی اولی هستند از این تعداد بیش از ۴۶ هزار نفر پسران و ۴۴ هزار و ۸۳۶ نفر دختران تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در ایام انتخابات در خصوص دیدگاه‌ها مختلفی که در جامعه وجود دارد آگاهی بخشی کرده و سطح سواد سیاسی و قدرت تحلیل مردم را افزایش دهند، گفت: رسانه‌های باید مردم را نسبت به اهمیت انتخابات و نقش و جایگاه مجلس را تبیین کنند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه رسانه در معرفی یک انتخاب اصلح نقش اساسی دارد، ادامه داد: رسانه‌های می‌توانند شعور و نشاط سیاسی، فضای بحث و تبادل نظر و ایجاد تضارب آرا را رد سطح استان افزایش دهند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads