کد خبر: 198295 - تاریخ: سه‌شنبه، 11 فوریه 2020 - 08:38

استاندار گیلان ؛

۴۵ هزار نفر مجری انتخابات مجلس در گیلان هستند

استاندار گیلان با اشاره به مشارکت ۴۵ هزار نفر در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان، گفت: ۲ هزار و ۵۵۹ شیعه اخذ رأی ثابت و سیار در گیلان پیش بینی شده است.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع شامگاه دوشنبه در گفتگوی زنده با شبکه باران با بیان اینکه استان گیلان دارای مردمی شریف، مهربان و فهیم است، اظهار کرد: کار کردن در استانی با چنین مردم فرهیخته باعث افتخار است.

استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، امام راحل و سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و با بیان اینکه اقتدار و عزت ایران اسلامی حاصل فداکاری و ایثار شهدای بزرگ انقلاب است، افزود: امنیت و آرامش ایران اسلامی مدیون شهدای انقلاب است و در استان گیلان شاخص‌های امنیتی مطلوب و رضایت بخش است.

بهره برداری از ۹۵۵ پروژه عمرانی و اقتصادی دهه فجر در گیلان

وی با بیان اینکه با تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در ایام الله دهه فجر ۹۵۵ طرح عمرانی و اقتصادی با بیش از ۲ هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان اعتبار و سرمایه گذاری به بهره برداری، کلنگ زنی و افتتاح رسید، گفت: ۱,۵۰۰ میلیارد تومان از طرح‌های اقتصادی با حمایت دولت توسط شرکت‌های خصوصی و تعاونی برای رفع مشکل بیکاری هزینه شد که هزار و ۱۸۰ فرصت شغلی ایجاد شد.

زارع با بیان اینکه مطالبات مردم از اولویت‌های مسئولان است، ادامه داد: رفع مشکلات زیست محیطی، پسماند، اقدام و عملیاتی برای توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در رسیدن به عدد ۸ تا پایان سال ۱۴۰۰ در کاهش نرخ بیکاری از جمله اقدامات در حال اجرا توسط استانداری گیلان است.

وی از نیروی انسانی به عنوان مهمترین مؤلفه تأثیرگذار در حفظ، افزایش قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی نام برد و گفت: استفاده از منابع موجود، وحدت کلمه و وفاق مردم با تکیه بر توان داخلی و درونی جز عوامل مهم در شکست نقشه و برنامه‌های استکبار در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار ادامه داد: مردم گیلان در طول تاریخ همواره در مقابله با استبداد و استکبار پیشرو و در پیروزی انقلاب اسلامی زنان و نوجوانان در کنار مردان گیلان پیشتاز بودند که تقدیم ۸ هزار شهید گواه بر این امر است‌

چشم جهان فردا به ملت ایران دوخته شده است

زارع با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن، بیان کرد: مهمترین مؤلفه در شکل گیری، خلق و پیروزی انقلاب اسلامی مردم بودند که با تبعیت از امام راحل با ایدئولوژی اسلامی حکومت سلطنتی و پهلوی را کنار زدند و حکومت مردم سالاری دینی را جایگزین کردند.

استاندار گیلان با تاکید بر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: در ۲۲ بهمن چشم‌تمام جهانیان، رسانه‌های دنیا، دولتمردان دوست و دشمن که امسال دشمنان بیش از سال‌های قبل نظاره گر حضور مردم ایران در راهپیمایی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند ببینند که با وجود تحریم‌ها، مشکلات معیشتی مردم ایران همچنان به نظام خود امیدوار هستند و یا نسبت به آن دلسرد شده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم فردا ملت ایران به ویژه استان گیلان با حضور حماسی و باشکوه‌تر نسبت به سال‌های قبل در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند.

استاندار گیلان در ادامه به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نظامی مردم سالار و دینی است که رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، خبرگان رهبری و شوراهای روستا و شهر توسط رأی و انتخاب مستقیم مردم تعیین می‌شوند.

حضور ۹۱ هزار و ۴۹۸ رأی اولی در گیلان

زارع با بیان اینکه کمتر نظامی در دنیا است که در طول ۴۱ سال از انقلاب آن ۳۶ انتخابات برگزار کرده باشد، افزود: در استان گیلان از ماه‌ها قبل برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم با مشارکت حداکثری و رقابتی تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم در همه شهرها، روستاها و مناطق صعب العبور انجام شده است.

استاندار گیلان با اشاره به ۲ هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی که از این تعداد ۲ هزار و ۲۱۴ ثابت و ۳۴۵ شعبه سیار است، ادامه داد: ۴۵ هزار نفر از عوامل اجرایی شامل نمایندگان فرمانداران، اعضای شعب، ناظران، بازرسان، محافظان صندوق با شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی و جزئی آموزش‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم را فرا گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث دلگرمی و پشتیبانی نمایندگان در خدمت رسانی به مردم در صحن شورای اسلامی می‌شود، افزود: استان گیلان همواره در مشارکت مردمی در انتخابات نسبت به میانگین کشوری از سطح بالاتری برخوردار بوده است.

زارع از جوانان به عنوان موتور محرک و سرمایه اجتماعی و والای جامعه یاد کرد و با بیان اینکه در انتخابات مجلس گیلان دارای ۹۱ هزار و ۴۹۸ رأی اولی است که بدون وجود آنها رسیدن به توسعه پایدار حاصل نمی‌شود، گفت: استان گیلان دارای جوانان با دانش و با پشتکاری قوی در همه عرصه‌ها به ویژه در زمینه ورزشی و علمی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان جایگاه دوم کشور در انتصاب بانوان در بخش‌های مدیریتی را دارد، تصریح کرد: جوانان گیلان در مسابقات علمی و جشنواره‌ها جز پنج استان برتر کشور است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان گیلانی بین ۳۱ استان کشور دارای رتبه ششم در رتبه در کنکور زیر ۱۰۰۰ هستند، ادامه داد: در عرصه ورزش دختران و پسران جوان گیلانی موفق به عضویت در رشته‌های مختلف ورزشی شدند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads