کد خبر: 198097 - تاریخ: پنج‌شنبه، 6 فوریه 2020 - 09:03

معاون سازمان شهرک های صنعتی ایران در لنگرود خبر داد

استقرار ۴۴۰ شرکت دانش بنیان در شهرک های صنعتی کشور

معاون سازمان شهرک های صنعتی ایران با تاکید بر لزوم توسعه فناوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان، عنوان کرد: ۴۴۰ شرکت دانش بنیان در حوزه صنعت در شهرک ها و نواحی صنعتی سطح کشور مستقر هستند.

به گزارش خوبان، محمدعلی عزیزمحمدی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی یعقوبیه لنگرود، با بیان اینکه در دهه فجر امسال بهره برداری از ۴۴۰ واحد صنعتی در سطح کشور در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: بالغ بر ۲۳ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

وی با اشاره به افتتاح طرح های عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی همزمان با دهه فجر، افزود: حجم سرمایه گذاری ۴۴۰ پروژه دهه فجر امسال در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور ۴۹ هزار میلیارد تومان است که از این تعداد ۲۲ طرح تا ۵۶۱ نفر اشتغال به استان گیلان اختصاص دارد.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل و توسعه صادرات غیر نفتی را یکی از محورهای هفتگانه وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و تصریح کرد: طی ۱۰ ماهه امسال ۳۲ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم که با واردات برابری می کند.

عزیزمحمدی با تاکید بر لزوم توسعه فناوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان، عنوان کرد: ۴۴۰ شرکت دانش بنیان در حوزه صنعت در شهرک ها و نواحی صنعتی سطح کشور مستقر هستند لذا توسعه تولید محصولات بر پایه دانش و فناوری را دنبال می کنیم و در این راستا مشوق های مازاد جهت استقرار شرکت های دانش بنیان در شهرک ها و نواحی صنعتی در نظر گرفته ایم.

وی حمایت از استارت آپ ها و فن بازارها را یکی از مولفه های توسعه شرکت های دانش بنیان دانست و یادآور شد: به دنبال بهبود فضای کسب و کار و تامین منابع مالی از طریق سرمایه گذاری هستیم. امسال حدود ۳۱ درصد از تسهیلات پرداخت شده توسط بانک ها به بخش صنعت و ۱۹ درصد به بخش خدمات بازرگانی تخصیص یافته است که امیدواریم به ۳۵ درصد افزایش یابد.

معاون سازمان شهرک های صنعتی ایران صنعت را موتور توسعه اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: خلق ثروت، ایجاد اشتغال و دستیابی به بازارهای صادراتی از طریق صنعت محقق می شود. علیرغم شرایط جنگ اقتصادی و با عنایت خداوند و همت کارآفرینان و صنعتگران توفیقات خوبی در این زمینه کسب کردیم.

عزیزمحمدی با اعلام اینکه بالغ بر ۸۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور داریم، خاطرنشان کرد: ۴۵ هزار واحد صنعتی در این شهرک ها و نواحی مستقر هستند و به زودی شاهد ارتقای ظرفیت تولید این واحدها خواهیم بود.

وی با اشاره به رکود ۲۲ درصدی واحدهای صنعتی، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان برنامه ششم، ۲۰۰۰ واحد صنعتی راکد مجددا راه اندازی می شوند و به چرخه تولید بازمی گردند. البته از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰۰ واحد راه اندازی و برای ۲۲ هزار نفر اشتغال فراهم شده است.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads